A GasGas is halad a korral, új modelljeivel védi a természetet
Noha a spanyol gyártó már augusztusban lerántotta a leplet legfontosabb 2019-es újdonságairól, az őszi milánói seregszemlére is tartogatott pár komoly meglepetést.
A társaság stílusosan piros-fehérbe öltöztetett standján nemcsak különleges endurók és triálmotorok sorakoztak az EICMÁ-n, hanem ultramodern, elektromos hajtású kétkerekűek is.
Hat eddig nem látott modell premierjére került sor Milánóban, élükön a gyári versenygépre kísértetiesen hasonlító, csupán hétszázdarabos mennyiségben készülő Enduro GP-vel. A 250-es és 300-as változatban kapható masina bemutatóján kiemelték, hogy fejlesztése során beszállítóik prémiumkategóriás termékei közül válogattak, így 48 mm-es csúszószár-átmérőjű Kayaba Enduro GP villa kapcsolódik a GasGas saját fejlesztésű, króm-molibdén-acél vázához, pillekönnyű Goldspeed felnijein pedig Michelin Enduro Medium abroncsok feszülnek.
Természetesen berugókarral és önindítóval is felszerelték a két centi híján másfél méteres tengelytávú, 960 millis ülésmagasságú GP-t, ezáltal még könnyebben, gyorsabban életre kelthető, ám a hasznos felszerelések dacára rendkívül karcsú maradt, 250-es és 300-as kivitele egyaránt 105 kilós tömeggel mérlegel.
Ezzel négytagúra bővült a GasGas enduróválasztéka, ugyanis a jól ismert EC és XC mellett idén ősszel megjelent a kifejezetten amatőröknek fejlesztett, elképesztően könnyed és fordulékony ECRanger is, amit kedvezőbb áron vásárolhatunk meg névrokonainál.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Harmóniában a természettel
Örök probléma, hogy a terepmotorok felverik az erdő csendjét, azaz hiába körültekintő a pilóta, a tiltott utakat messze elkerülve is megzavarhatja az arra túrázókat, valamint az ott élő állatokat. Erre nyújt megoldást a GasGas most leleplezett újdonsága, a tisztán elektromos hajtású eContact. Léghűtéses, kefe nélküli, egyenáramú villanymotorja szinte hangtalanul és – nem mellesleg – károsanyag-kibocsátás nélkül gyorsítja a csupán 73 kilós masinát, melynek áramellátásáról 50 voltos feszültségű, 33 Ah-s, lítium-polimer akkumulátorcsomag gondoskodik.
További erénye, hogy teljesítménye alapján L3 kategóriába sorolják, tehát a sofőrök egyszerűsített, mindössze ötórás képzés után megszerezhetik az eContact meglovagolásához szükséges A1B jogsit.