HírekMotorbemutatóMotorok

Kíváncsi vagy, milyen lett a BMW M 1000 XR prototípus?

BMW M 1000 XR PrototipusAz „M” betű a világon mindenütt egyet jelent a versenysikerekkel és az emblémát magukon viselő, nagy teljesítményű BMW modellekkel, amelyek a teljesítmény, az exkluzivitás és az egyediség tekintetében különösen magas elvárásokat támasztó vásárlóknak készülnek. A BMW Motorrad az autóknál jól bevált M termékstratégiát 2019-ben ültette át a motorkerékpárok világába.

„Jubileumi évében, az M 1000 XR prototípus formájában a BMW Motorrad fellebbenti a fátylat harmadik M modelljének bizonyos részleteiről. A nagy távok megtételére is alkalmas, ugyanakkor a szupersport gépek menetdinamikai jellemzőit mind a közúton, mind a versenypályán hozni tudó M 1000 XR – röviden M XR – modellt a kínálatunkban jelenleg is szereplő S 1000 XR, S 1000 RR és M 1000 RR alapjait felhasználva fejlesztettük ki.” – Dominik Blass, termékmenedzser.

BMW M 1000 XR

A hosszútávfutó motorkerékpár az országúti túrákon, a hosszú utakon és a versenypályán egyaránt a legmagasabb elvárásokat is maradéktalanul kielégítő produkciót nyújt.

Az „M” betű a világon mindenütt egyet jelent a versenysikerekkel és az emblémát magukon viselő, nagy teljesítményű BMW modellekkel, amelyek a teljesítmény, az exkluzivitás és az egyediség tekintetében különösen magas elvárásokat támasztó vásárlóknak készülnek. A BMW Motorrad az autóknál jól bevált M termékstratégiát 2019-ben ültette át a motorkerékpárok világába, M kiegészítő felszereltségeket, illetve M Performance Parts tartozékokat felvéve a kínálatába. A BMW Motorrad első két, a paletta többi tagjáról leválasztott M modellje, az M RR és az M R a következő években jelent meg.

A „100 éves a BMW Motorrad” jubileumi évben, a versenypályákon csaknem 100 év alatt begyűjtött tapasztalatokkal a háta mögött a vállalat ízelítőt ad abból a szupersport gépből, amely minden műfajban remekel: az országúton, a hosszú túrákon és a versenypályán olyan teljesítménnyel kápráztat el, amely egészen idáig ismeretlen volt a kategóriában.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

bmw m 1000 xr prototipus 2023 5 bmw m 1000 xr prototipus 2023 4 bmw m 1000 xr prototipus 2023 1 bmw m 1000 xr prototipus 2023 3 bmw motorrad m 1000 xr prototipus cimlap

Soros négyhengeres, BMW ShiftCam technológiával ellátott motor, valamint alacsony tömeg, mint a kategórián belüli legkiválóbb teljesítmény letéteményesei.

Az alapot a BMW S 1000 RR szupersport motorkerékpárról átkerült négyhengeres, a szelepvezérlést és -emelést szabályozó BMW ShiftCam technológiával rendelkező motor jelenti. 200 LE (147 kW) teljesítményével, tele tankkal 223 kg-os (DIN) menetkész tömegével, futóműtechnológiájával, aerodinamikai jellemzőivel és vezérlőelektronikáival a mindennapokban, a hosszú túrákon és a gyors pályakörökön egyformán pazar teljesítményt nyújtó új M XR-t olyan szintű, felsőfokú dinamizmus jellemzi a crossoverek körében, amely eddig a superbike-ok kiváltságának számított. A gyári extrák kínálatában található M Competition csomaggal pedig tovább faragható tömeg, illetve fokozható a dinamizmus. Az M XR prototípus végsebessége 280 km/óra körül alakul.

M szárnyak (wingletek)

Az aerodinamikai leszorítóerő jóvoltából tovább tökéletesedik a menetstabilitás, csökken az első kerék talajtól való elemelkedésének esélye és még tüzesebbé válik a gyorsítóképesség.

A korábbinál is dinamikusabb az új, 2023-as BMW S 1000 RR

Az alkalmazott hajtáslánc- és futóműtechnológia mellett az M XR prototípus fejlesztésekor különös hangsúlyt kapott az aerodinamika. Az új M XR-re így kerültek fel azok a szárnyak, amelyek a megnövelt teljesítményű motor által lehetővé tett, kifejezetten nagy sebességnél is gondoskodnak a kifogástalanul stabil futásról.

A szárnyak kiemelt szerepet játszanak a kerekek és az útfelület közötti lehető legszorosabb kapcsolat megteremtésében, ami főleg a gyorsítások és a tempós haladás során bír nagy jelentőséggel. A rá ható nagyobb leszorítóerőnek köszönhetően az első kerék kevésbé lesz hajlamos az útfelületről való elemelkedésre („wheelie”), emellett a kipörgésgátlónak is ritkábban kell beavatkoznia.

A motor erejéből tehát még több állítható a gyorsítás szolgálatába, így rövidebb köridők futhatóak. Azzal, hogy a különleges kialakítás révén közelebb ül az első kerékhez, a nyeregben ülő jobban uralhatja a motort.

M fékek radiálisan szerelt fékpumpával a versenypályán és a Performance módban érvényesülő optimális fékhatásért.

Az M RR-hez és az M R-hez hasonlóan az új M XR is M fékrendszerrel szerelt, amelyet a BMW Motorrad gyári, a Superbike Világbajnokságon rajtvonalhoz állított versenygépein alkalmazott fékekkel nyert tapasztalatokat felhasználva fejlesztettek ki. Az anodizált, kék színű M féknyergeken ott látható az ikonikus M logó.

A BMW Motorrad 2023 második félévében további információkkal szolgál majd az új BMW M 1000 XR-ről.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük