fbpx

Új családtag a BMW-nél

Az egyhengeres BMW G 650 GS képében újabb vonzó taggal bővült a GS-család.

Sportos, karcsú alakjával könnyű, izgalmas, kalandra termett terepmotor benyomását kelti. . Viszonylag kis tömege és alacsony ülése folytán tökéletesen alkalmas rá, hogy a GS-kínálat belépő modellje legyen. Többszörösen bevált műszaki alapra, az éveken át igen népszerű egyhengeres BMW F 650 GS-re épül az új GS.

652 köbcentiméteres, folyadékhűtéses motorja 35 kW (48 LE)/6.500 ford./perc névleges teljesítményt és 60 Nm/5.000 ford./perc forgatónyomatékot ad le. Kiegészítőként teljesítménykorlátozás is kérhető az újdonsághoz, ebben az esetben 25 kW (34 LE)/6.500 ford./percet és 47 Nm/4.500 ford./percet mozgósít.

Telt nyomatékgörbéje folytán terepen is magabiztosan mozog a G 650 GS. Az egyhengeres blokk 90 km/h sebességnél mindössze 3,2 liter benzint igényel száz kilométerenként. A BMW F 650 GS-en jól bevált megoldás mintájára ez a típus is acél hídvázzal és ahhoz csavarokkal kapcsolt váznyúlvánnyal készül.

Míg elöl nagy csavarodási merevségű teleszkópvilla vezeti meg a kereket, hátul négyszög zártszelvényekből összeállított kétágú lengővilla teljesít szolgálatot himbarendszerre kapcsolt központi rugóstaggal egyetemben.

Kellő tartalékot rejtő rugózása magas szintű utazókényelmet és az alacsony ülésmagasság ellenére is jó terepalkalmasságot szavatol. Első és hátsó tárcsafékének köszönhetően minden körülmények között biztonságosan meg tud állni a motor. Extrafelszerelésként rendelhető hozzá BMW Motorrad ABS, amelyet ki lehet kapcsolni a terephasználat idejére.

Gyökeresen új külsővel lép színre a G 650 GS. Főleg az eleje az, amely nagyon könnyűnek, sportosnak és dinamikusnak láttatja. Aszimmetrikus fényszórója és a kormánnyal együtt elforduló első sárvédője tökéletesen egyedi megjelenést kölcsönöz neki.

A letisztult vonalvezetés, valamint a fényezett és a fekete műanyag felületek együttes hatására robosztus enduró benyomását kelti a G 650 GS. Sportos összképét olyan részletek teszik teljessé, mint a fekete motor, kipufogóvégek, váz, lengővilla és teleszkópvilla-külsőcsövek.

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x