MotorbemutatóMotorok

A GasGas is halad a korral, új modelljeivel védi a természetet

 

Persze nem ez volt az egyetlen triálmodell a spanyol cég standján, ugyanis itt láthatta először a nagyközönség a Jeroni Fajardo és Jaime Busto versenymotorjain alapuló Trial GP-t, valamint a kétszeres TrialE-bajnok GasGas TXe megvásárolható változatát. Utóbbi különlegessége, hogy rendkívül sok alkatrészt „örökölt” a közkedvelt TXT Racingről, például a komplett hátsó felfüggesztést, beleértve a továbbfejlesztett, progresszív himbarendszerhez és a Rieger központi rugóstaghoz kapcsolódó, alumíniumból készülő lengővillát. Részben ennek köszönhető, hogy a nagy teljesítményű, 15 kW-os villanymotorral hajtott TXe tömege bámulatosan szerény, 36 Ah-s telepeivel sem éri el a hetven kilót.

Egyszerűen versenykész – jellemezték a 2018 novemberében debütált Trial GP-t, melynek ultrakönnyű hengerfejét a triálsportban elismert S3 vállalattal karöltve fejlesztették ki a GasGas mérnökei. Emellett idei újítás a GP aramiderősítésű, változtatható rugó-előfeszítésű tengelykapcsolója, valószínűtlenül kis tömegű, szénszálas légszűrőháza és a kuplung több részre osztott, könnyűfém borítása is.

Miként a tervezők elmondták, lelkiismeretes munkájuk eredményeként valóban versenyképes, mégis egyszerű, könnyen szerelhető konstrukció született, ami négy különböző hengerűrtartalmú (125, 250, 280 és 300) kivitelben megvásárolható, vagyis mindenki megtalálhatja a tudásához, igényeihez legjobban illő változatot.

Előttük a jövő

GasGas idei kínálatában hatféle gyerekmodell (Enduro One-Two, Trial One-Two és Supermotard One-Two) található. Az elektromos hajtású gépek One és Two jelzésű változatai méretben, illetve teljesítményben térnek el egymástól – értelemszerűen utóbbiak a gyorsabbak és nagyobbak. Forradalmi megoldás, hogy a szabályozható teljesítményleadású csöppségek lítium-nikkel-magnézium-kobalt akkumulátorai egy mozdulattal cserélhetőek, ezáltal addig sem unatkozik a gyerkőc, amíg a szülők töltik a 48 voltos telepet.

A most leleplezett újdonságokkal 18-ra bővült a spanyol vállalatnál készülő típusok száma, mi több, 2019-től egy szokatlan kétkerekű is gazdagítja palettájukat, nevezetesen a Pyrenees (Pireneusok) névre keresztelt, elektromos rásegítésű terepkerékpár. Legyen szó hegy- vagy lejtmenetről, a Pyrenees egyaránt brillírozik, tudniillik a 13 Ah-s akksival és 0,25 kW-os Bafang villanymotorral kiegészített bringa alumíniumvázra, valamint SR Suntour XCR 29 villára épül, lassításáért pedig fáradhatatlan Shimano MT200 féktárcsák felelnek. Sík terepen nagyjából ötven kilométer tehetünk meg egy töltéssel, illetve hegymenetben 1500 méteres szintkülönbséget gyűrhetünk le – részben – elektromos hajtással, nagyban megkönnyítve ezzel a magasabb ormok meghódítását.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük