A foteltranszformersz: Yamaha X-Max 400 2013 Teszt
Első ránézésre nagyon szögletes a feneke, meg nagyon dizájnos az egész, szinte várod, hogy fogja magát megunva az ácsorgást, itt és most átalakul egy transzformersz robottá…
Yamaháék felturbózták a 250-es könnyű vázat és tettek bele egy 400-as erőforrást, összességében egy egész lendületes városi fotelcirkálót összehozva.
Az fotelség benne kérem első osztályú! Jó széles a popsinak, pici gerinctámasszal a sofőrnek, az a pár centi a hát irányába a komfortérzetnek baromi sokat számít, nem is gondolnánk. Az ülés anyaga a nem csúszkálós tök jó anyag, és amit még észrevettem rajta, hogy igen gyorsan szárad.
Ha elázik a vas, kb. 10-15 perc alatt szárad meg cseppmentesre a burkolat ácsorgás közben, míg az ülésnek elég kb. másfél perc borús éggel, és már nem a vízben kell ücsörögni ha sietős a mennivaló.
A széles ülés menet közben rendszerint nagyon jó, igyekszik is minden gyártó jól megtámasztani a medencecsontokat, minek következménye, hogy a hiába alacsony ülésmagasság, de a láb mégsem ér le. T-max-nál megoldották a széles ülés rövid láb problémát: lekerekítették a széles elejét lábköznél egész ügyesen, és amikor előrecsúszol, ott pont jól leér a lábad még ha picikére is nőttél.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az ülés anyaga többféle anyagból és szépen dizájnosra van varrva, nekem nagyon tetszett mind a kivitelezése mind a komfortja. Konkrétan 150 km után még nem zsibbadt a fenekem, pedig a legjobb ülésekben is 80-100 km után már kezdek fészkelődni!
Az utas is dicsérgette az üléseket, kényelmesen tudott jó masszív kapaszkodókba fogni, és a lába is jó helyen volt, nem kellett magát összecsomagolnia. Lábát nem égette meg a kipufogóval, van rajta okos burkolat, ami nem melegszik át.
Yamaha X-Max Műszaki Adatok
Motor: Egyhengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC
Lökettérfogat: 395 cm3
Furat x löket: 83,0 mm x 73,0 mm
Kompresszióviszony: 10.6 ± 0.4 : 1
Maximális teljesítmény: 23,18 kW @ 7 500 rpm
Maximális nyomaték: 33,88 Nm @ 6 000 rpm
Kenési rendszer: Nedves karter
Üzemanyagrendszer: Üzemanyag-befecskendezés
Gyújtás: ECU
Indítás: Elektromos
Váltó: V-szíjas automata
Első felfüggesztés: Teleszkópvilla
Első rugóút: 110 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőegység
Hátsó rugóút: 110 mm
Első fék: Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 267 mm
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 267 mm
Első gumi: 120/70-15
Hátsó gumi: 150/70-13
Teljes hossz: 2 190 mm
Teljes szélesség: 780 mm
Teljes magasság: 1 385 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Tengelytáv: 1 565 mm
Minimális hasmagasság: 105 mm
Nedves tömeg: 211 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 14,0 liter