KiemeltMotorokMotortesztek

Olaszosan dögös: Malaguti Drakon 125 teszt

Akár az első, akár a sokadik motorod lesz, újra és újra meg akarod majd lovagolni ezt a bűvös „sárkányt.” Az ülése nagyon kényelmes, puha; akár egész nap benne, rajta ülne az ember. Senkit ne riasszon vissza egy hosszabb kirándulás, egy nagyobb Balaton kört is meg lehet vele tenni – garantáltan nem töri fel az ember hátsóját.

Ebben a hónapban egy új, olaszos formatervezésű és egyben nagyon dögös mocit kaptam kipróbálásra a KSR Motor-tól, egy Malaguti Drakon 125-öst. A kinézetét tekintve szerintem nagyon ütős, stílusában a vonzó olaszos formaterv az új tervezésű blokk erejével egyesülve alkot egy fiatalos egyveleget.

A személyre szabható, látványos, színes műszeregység, a messze átlagon felüli fényszóró, a remek formaterv és a kiváló futómű is az A1 kategória legfelső polcára helyezi a Drakon-t.

Az első és hátsó lámpák valamint az indexek is LED-esek. Jól láthatóak. Az élményt fokozza az állítható színskáláju TFT kijelző (fehér, piros és kék színben). A menüje egyszerű, két gombbal irányítható. A motor oldalidomjában elrejtett USB csatlakozó van.

Malaguti Drakon 125 2024

További pozitív tapasztalat a kormány megfelelő kialakítása, szélessége. Sajátos formájú és szögű a kormány, mely észrevétlenül segít felvenni a motorozáshoz ideális üléshelyzetet. Ezek miatt a pilótát a helyes üléshelyzetbe tereli. Egyenes hát, felemelt könyék és a comboddal is rendesen rá tudsz szorítani a tankra.
Ezáltal sokkal könnyebben lehet irányítani a motort a városi alkalmazásnál, vagy akár kisebb szerpentinen is.

Könnyedén lehet bevenni vele a kanyarokat, bár a kormány dőlésszöge egy kicsit kevés , de meg lehet szokni. A gyakorlatban kissé szűkre van szabva a kormányelfordítási szög – nem is értem miért – hiszen egy ilyen motor, amit jó eséllyel sokat használnánk a városban, többször kellene vele szűk helyeken forgolódni, akár autók között haladva derékszögben is sávot váltani.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A kezelőszerveket jól helyezték el, teljesen kézre állnak.

Az úthibákat -amiből sajnos elég sok van nálunk – nagyon jól kidolgozza a futómű. Tempósabb kanyarodásnál sem libeg be. Elöl fordított teleszkóp-pár hátul pedig központi rugóstag található.

A fékrendszer ABS-sel van felszerelve, nagyméretű tárcsafékek vannak elöl és hátul is, melynek köszönhetően biztonságosan meg lehet állni. A fékek pontosan és jól adagolhatóak.

Malaguti Drakon 125 2024

Amennyiben 2 utas ül a motoron, úgy a vezető személyhez tartozó lábtartó igencsak rövid, így sajnálatosan rálóg a csizma a hátsó utas lábtartójára, elég szűkre szabott a hely.

Malaguti Drakon 125 2024

A motort egy egy hengeres, 14 lóerős, vízhűtéses blokk hajtja. Ami dinamikus ugyanakkor kiszámítható. A fogyasztása 2.6 liter/100 km. A gázreakciója pontos, ami igen fontos a városi forgalomban akár a dugókban. A Drakon a gyári 99 km/órás végsebességgel szemben alattam 110 km/órát, két személlyel pedig simán ment 80 km/órát. A tapadást még a jó Maxis gumi is nagyban elősegítette (elöl 100/80R17, hátul: 130/70R17).

Nehéz megmondani, hogy mi a legerősebb érv a Malaguti Drakon 125 mellett. Említhetném a vonzó formatervet, a remek futóművet vagy a gazdag felszereltséget, de mégis inkább a sokoldalúsága a valódi értéke. Tudniillik a 14 lovas kis egyhengeres olyannyira kiszámítható, elasztikus, hogy bátran rábíznám a gépet bármelyik 16 éves kezdőre vagy A1B jogsival újrakezdő, idősebb pilótára.

Viszont 110-es végsebessége és játékos felfüggesztése már elég ahhoz, hogy egy tapasztalt motorosnak is mosolyt csaljon az arcára, szóval ez valóban „mindenki motorja”.

A modern és fiatalos külsőhöz hozzá tartozik egy vagány jampi bicska-kulcs, amit csak előrántasz, és már indulhatunk is. Igy minden korosztály megtalálja benne a maga számára megfelelő pozitív élményt – így a végén jöhet az élménymotorozás!

Malaguti Drakon 125 2024

Malaguti Drakon 125 műszaki összefoglaló

  • Vízhűtéses, egyhengeres, 125cm3 hengerűrtartalmú motorblokk,
  • 14 lóerős teljesítmény 9500-es percenkénti fordulatszámon,
  • 11.4 Nm nyomaték 7500-as percenkénti fordulatszámon,
  • elektromos üzemanyag befecskendezés,
  • 6 sebességes váltó,
  • 2.6 l/100km fogyasztás
  • Elöl fordított teleszkópvilla,
  • hátul központi rugóstag.
  • 100/80-17 -as első és 130/70-17-es hátsó abroncsok.
  • Elöl Ø300 mm-es féktárcsa, dupladugattyús úszó féknyereg, hátul Ø218 mm-es féktárcsa, szimpla dugattyús úszó féknyereg + ABS.
  • TFT kijelző állítható színskálával.
  • LED-es nappali menetfények, fényszórók, hátsó lámpák és irányjelzők,
  • USB aljzat.
  • Az élményt fokozza az állítható szín skálájú ’TFT kijelző’ (fehér, piros és kék színben)
  • A menüje egyszerű – két gombbal irányítható.
  • A motor oldalidomjában elrejtett USB csatlakozó
  • Tömeg: 145 kg
  • HIÁNYOSSÁG: városi használat mellett sajnos nem lehet rá doboztartó konzolt felszerelni csak ülésre szerelhető táskát lehet szállítani
Malaguti Drakon 125 2024

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük