fbpx

A mindenre is jó túramotor: Honda NT1100 DCT 2022 teszt

Honda NT1100 DCT 2022 tesztAmikor az ember lánya épphogy 54 kilót nyom, joggal merül fel a kérdés, hogy vajon elboldogul-e egy 238 kg-os, „ezeregyessel”?

A Honda tervezői igazán kitettek magukért, amikor megalkották az NT1100-as túramodellt. Az első ránézésre is tiszteletet parancsoló megjelenés azonban csalóka, semmivel sem nehezebb kezelni, mint a kisebb testvéreit. A DCT (dupla kuplungos automatikus) váltó, az ergonomikus ülés, az állítható plexi mind alkalmassá teszi egy hosszú, kényelmes túrára, de akár egy városi gurulás is abszolút élvezhető vele.

Első hallásra a 238 kg-os súly soknak tűnik, azonban a motor nagyon jól ki van egyensúlyozva, így a tologatás sem okozott problémát, természetesen sík terepen. Az alacsonyabb termetűek jobb, ha mennek egy-két próbakört vele vásárlás előtt, ugyanis az én 172 centimnek éppen megfelelő volt magasságra.

A plexi a legmagasabb állásában volt kényelmes, ugyanis mind magasságban, mind dőlésszögében állítható. Ennek köszönhetően azonban teljes szélárnyékban motorozhattam, ami egy naked bike után igencsak szokatlan élmény volt.

Beköszöntött a túramotorozás új korszaka: Honda NT1100

A látszólag kilógó dobozokat szintén úgy tervezték, hogy akár városi közlekedésre is alkalmas legyen a motor. Az első ismerkedés után gond nélkül tudtam előregurulni a lámpához a kocsisorok között. Talán egy-két olyan helyzet volt, ahol egy kisebb motorral könnyebben boldogultam volna.

Ha már szóba kerültek a dobozok:

amellett, hogy nem lógnak ki a motor vonalából a kelleténél jobban, meglepően sok mindent el lehet pakolni bennük. Mivel széria felszereltséghez tartozik, így aki ezt a modellt választja automatikusan kapja hozzá a dobozokat is. Egy laptop táska könnyűszerrel belefért és még az eső miatt sem kellett aggódnom, hiszen maga a doboz is jól zár, de ha ez nem lenne elég, a benne található táskák vízállóak.

Az egyetlen amire érdemes figyelni, hogy fel-és leszálláskor a lábunk beleakadhat a doboz sarkába, azonban a megfelelő technikával és egy kis megszokással ez is könnyedén elkerülhető.

Lapozd végig a galériát!

honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 05 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 02 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 03 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 09 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 10 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 04 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 06 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 07 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 11 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 01 honda nt1100 dct 2022 karvazy ami 08

Az ülés és annak pozíciója is a sofőr kényelmét hivatott szolgálni, hosszabb túra során sem fárad el rajta az ember, így ez tipikusan egy „ugorjunk le az Adriára” motor. Az egyetlen, amit negatívumként említeni tudnék az, hogy a lábtartó nekem pont útban volt mikor megálláskor le kellett tennem a lábamat. Ilyenkor jól jön a hosszú virgács, így mindig vagy a lábtartó elé, vagy mögé tettem le a lábam, a harmadik, legkevésbé kényelmes verzió, hogy nagyobb terpeszben a lábtartó mellé támasztom be.

Az elektronika elképesztő, szinte űrtechnikának tűnik egy régebbi modell után. Annyi gomb van a kezelőfelületeken, hogy az ember hirtelen azt se tudja mi mit csinál, hova kapja a fejét. A motoron két kijelző is található, ennek egyrészt a sokféle lehetséges vezetési mód, másrészt a rengeteg elérhető információ az oka.

 

Nincs még vége, lapozz a folytatáshoz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

4.5 2 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x