fbpx

A kultikus klasszikus a bukósisakok között: ROOF Roadster és Boxxer V8

ROOF Boxxer és Roadster bukósisak

A Roadster volt az eredeti bukósisak, amellyel Claude Morin 1993-ban elindította a ROOF márkát. Közel 30 évvel később a Roadster még mindig jól fogy, és továbbra is rendszeresen frissítik a dizájnját.

Az egyedi tervezési jellemzők, amelyek a Roadstert kultikus klasszikussá tették, magukban foglalták a plexi egyedi megközelítését és a héjhoz rögzíthető, levehető állvédőt is. A koncepció számos utánzót szült, de Claude-nak sikerült mindig egy lépéssel előrébb haladnia, és most ismét ezt teszi az állvédő szabadalmaztatott mágneses rögzítő rendszerével.

Az egyedülálló funkció, amely állítólag az “optimális ergonómiát és a biztonságos zárást” kombinálja, a zárható szellőzés a The Roadstert egy minden időjárási körülmények között használható városi motorozási megoldássá teszi.

További jellemzők közé tartozik a kiváló minőségű üvegszálas héj, a felső állvédő-tömítés, a “csendes béléskomfort” állítható, atibakteriális arcpárnákkal, a szellőzővel és Quick Dry anyagból készült belső béléssel. Az arcszellőzés és a felső Venturi hatású szellőzőnyílás, a négypontos állpánt a fokozott stabilitás érdekében, a mikrometrikus állpánt csat, a polikarbonát injektált és karcolás- és ködmentesített plexi.

A Boxxer Twin – a ROOF termékcsalád zászlóshajója – állítólag a világ első “sokoldalú” sisakja volt, amikor 1994-ben bemutatták 180°-ban elforgatható állvédőjével. A V8 modell (amely jet és full-face minősítéssel is rendelkezik) automatikus egykezes zárással és szekvenciális kioldással, könnyebb héjjal, megfordítható állvédővel, passzív és aktív ködmentesítéssel, valamint a belső bélés oldalsó habjaival az állítható illeszkedés érdekében.

A kompozit üvegszálas héjnak köszönhetően a V8 súlya körülbelül 1600 g, és a ROOF szerint ez az egyetlen 180 fokban sokoldalúan variálható üvegszálas sisak a piacon, amelynek jellemzői közé tartozik az optimalizált aerodinamika jet pozícióban és a Venturi szellőzőnyílások.

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x