Saját motor teszt: Yamaha MT-03 és Yamaha MT-07 összehasonlítás
Azóta vágytam egy MT-03-ra mióta 2014-ben először megpillantottam az egyik lánynál, akivel együtt gyakoroltam tanpályán. Egyből megfogott a motor kinézete, semelyik másikra sem emlékeztetett, mint amiket addig láttam korábban.
Az A2 kategóriás jogosítványomat minden tapasztalat vagy motoros előélet nélkül tettem le, de ennek ellenére nem volt a fejemben, hogy meg akarom “mászni” azt a bizonyos létrát. Soha nem korlátoztam le magam, hogy egy 125-össel kezdjek. Úgy voltam vele, ha másnak megy megülni egy nagyobb vasat, gyakorlással valószínűleg nekem is menni fog.
A jogsi szerzés előtt és közben sem gondolkodtam rajta igazán milyen motort szeretnék venni, viszont mindig is a sportmotorok vonzottak. Végül mégsem abból a kategóriából választottam.
Azóta vágytam egy MT-03-ra mióta 2014-ben először megpillantottam az egyik lánynál, akivel együtt gyakoroltam tanpályán. Egyből megfogott a motor kinézete, semelyik másikra sem emlékeztetett, mint amiket addig láttam korábban. Kis időre rá eldöntöttem, hogy kijövök Angliába dolgozni és amint összegyűlik a kiszemeltem ára, hazaköltözöm. Nos a motor meglett, én pedig kint maradtam.
Az elődről, Yamaha MT-03-ról
Ennél a 2010-es évjáratú 660 köbcentis típusnál a roadsterek és a supermotók egyes tulajdonságai fedezhetők fel, mint a széles kormány, ami könnyen irányíthatóvá teszi az amúgy 190 kilós motort; a kissé előrehozott üléspozícióból adódóan pedig a súlypont előrébb került, ami városon belül kiváló kezelhetőséget eredményez.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A blokkja megegyezik a Yamaha XT660-éval, a mindössze 48 lóerejével a körülbelül 160km/órás végsebességével nekem inkább a városi cirkálásokra termett, de a helyi szerpentineken is megállta a helyét. 3000-es percenkénti fordulat felett érzi jól magát, nincs rángatás az alsóbb tartományokban sem. Alacsony fordulaton is kezes, jól használható.
Naked motor lévén autópályázni nem élvezetes vele, a szélvédelem hiánya hamar kiütközött, amikor 130-as tempónál szinte kapaszkodnom kellett. Az efölötti sebességnél már a rendelkezésünkre álló lovak is kissé erőtlenné válnak.
A futóművét páran kissé lágynak találják, nekem nem volt panaszom rá, szerintem remekül megállja a helyét szerpentineken is. A fékek is elegendőek a motor teljesítményéhez, a gyári fékkar állítható, így bárki személyre szabhatja, ABS-t nem kapott ez a modell.
A motor hátuljához érve egyből szemet szúr a dupla kipufogó, ami valójában egyetlen nagy méretű széles dob, az utasülés alatt elhelyezve. Nem kell szétpörgetni, hogy megszólaltassuk, alacsony fordulaton is remekül muzsikál. Menet közben néha-néha visszadurrant, amit imádtam hallgatni. Az utasülés alatti “tárolóban” szinte semennyi hely sincs, viszont nem is lenne érdemes oda semmit sem tenni, a dob miatt felmelegszik a felülete.
Az akkumulátorhoz kicsit nehézkes hozzá jutni, elég rossz helyen, a tank alatt kapott helyet. Ahhoz hogy hozzáférjünk, le kell bontani a fél motort. Ezt úgy oldottam meg, hogy az aksitöltő kábelt kivezettem a hátsó ülés alá.
805 mm-es ülésmagasságával nekem kényelmesen leért róla a lábam, ez minimálisan állítható az oldalsó rugós-tag feszítésével vagy engedésével.
Összességében egy remek kis vas, kezdőknek is bátran ajánlom. Az alulra helyezett súlypont, a rövid tengelytáv, a széles kormány, az alacsony ülésmagasság és az előrehozott üléspozíció, mind nagyban hozzájárul a könnyedebb manőverezhetőséghez, jobb kontrollálhatósághoz és nagyobb biztonságot eredményez tulajdonosának.