A Ducati első elektromos motorkerékpárja versenyzésre készült és rohadt jól néz ki
A Ducati lesz a 2023-ban kezdődő, teljesen elektromos MotoE bajnokság specifikációs beszállítója. A teljesen elektromos MotoE sorozat már három éve fut, és évente néhány versenyen támogatja a MotoGP bajnokságot.
Ez egy spec sorozat, ahol minden csapat ugyanazt a motort – az Energica Ego Corsa-t – használja, amely körülbelül 160 lóerős, és a versenynaptár egyes pályáin akár 160 mérföld/órás sebességet is elért. Ez elég messze van attól a 220 km/h-tól, amit a királykategória rakétái Mugello megahosszú egyenesén elérnek, de a MotoE még mindig gyerekcipőben jár, de a versenyeket ennek ellenére szórakoztató nézni.
Az Energica, az olasz márka a 2022-es szezon vége után megszűnik a sorozat egyedüli szállítójaként. 2023-tól a Ducati veszi át az irányítást. A 2023-as kampányra szánt prototípusát – amelyet előzetesen V21L-nek neveztek el – nemrég tesztelték a Misano World Circuit Marco Simoncelli tesztpilótájával, Michele Pirroval a kormánynál. A vállalat közzétette az első képeket a gépről akció közben.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Túl korai lenne még megmondani, hogy a V21L jelent-e bármilyen markáns teljesítményelőnyt az Energica motorjával szemben, de az biztos, hogy úgy néz ki, hogy a versenypályán a helye. Sok elektromos motorkerékpár vizuálisan szinte teljesen megegyezik a benzinmotoros társaival – kivéve persze a motor és a kipufogócsövek hiányát. De egy versenymotoron, amelynek a profil jelentős részét burkolat fedi, nem láthatsz be ennyit, és a különbségeket nehezebb kiszűrni.
Újabb legendába csapott a villám – Hamarosan jön az elektromos Ducati
A V21L megépítésével és a MotoE-t felügyelő FIM-mel való partnerséggel a Ducati nem próbálja elterelni a figyelmet arról a tényről, hogy az akkumulátoros-elektromos motorokszámára még nagyon hosszú út áll előttük. A mérnökök számára az első számú prioritás a súly mérséklése, miközben a képességek bővítése a cél. Ennek érdekében a Ducati különös figyelmet fordított a motor egy bizonyos területére: a hűtésre.
A Ducati célja, hogy a FIM Enel MotoE világbajnokság minden résztvevője számára elérhetővé tegye a nagy teljesítményű és könnyű súllyal jellemezhető elektromos motorkerékpárokat. A projekt középpontjában a jobb teljesítmény mellett a súly visszafogása és a verseny közbeni teljesítmény leadásának egyenletessége áll, amelyet a célnak megfelelő hűtőrendszer kifejlesztésére fordított figyelemnek köszönhetően értek el.
A Ducati természetesen még nem készített a fogyasztók számára elérhető elektromos motorkerékpárt, még akkor sem, ha az anyavállalat már mindent megtett a villamosításért az utcai autók esetében. Egy ilyen vállalkozás segíthetne a márkát a jövőre nézve a helyes útra terelni, és útközben megtanítani néhány dolgot az akkumulátoros kétkerekűek építéséről.
Ami a MotoE-t illeti, az, hogy egy elismert márka csatlakozott a küldetéséhez, valószínűleg legalább néhány szemfülesebb embert vonz majd a kiállításra minden hétvégén.