EseményekMotorverseny

A Dakar amazonjai

Az első napra igazi bemelegítő szakaszt álmodtak meg a szervezők, így egy kicsit mindenki belekóstolhatott a Dakar élménybe. A rendezők jól tudták: a 2. szakasz sokakat a feladásra kényszerít majd. Igazuk volt: a második szakasz már igencsak próbára tette a versenyzők képességeit, hiszen bármerre néztek csak homokot láttak. Apró érdekesség, hogy az rajthoz állók közel 25%-a életében először indult el a legendás ralin.

A harmadik, Pisco és Naca közti 343 kilométeres út első harmada idegőrlő volt mindenki számára. Az alattomos homokdűnékkel való küzdelem nem csak az ember és gép közötti összhangot tette próbára. Az elakadások, műszaki problémák minden csapatra komoly pszichikai terhet róttak.

A másnapi szakasz sem hozott megkönnyebbülést, már-már úgy tűnt a homokdűnék sosem fognak elfogyni, ráadásul egy 2 kilométer hosszú, rendkívül meredek lejtő várt még a szakasz végén az indulókra. 

A versenyzők már közel 2200 kilométert tudhatnak maguk mögött, tegnap már átlépték a Peu és Chile közti határt, a táj kicsit változott az út során: a homok sziklák és vízátfolyások váltották fel. Az öröm azonban nem tartott sokáig: ma a mezőny újra megküzdhet a zord Atacama-sivataggal.

A mai nap igazi fordulópont a versenyben, a hosszú és nehéz szakasz végére a jók közül is csak a legjobbak maradnak majd versenyben. Várhatóan az is körvonalazódik, kik lesznek benne a top 10-ben.

      Szakasz  
 Kategória Név # 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Összesített
Motor Laia Sanz 36 74 48 43 43                     40
Motor Josefina Gardulski 117 156 163 154 139                     147
Quad Camélia Liparoti 259 21 21 15 22                     17
Autó Martha Marino 441 118 128 125                      –
Autó Stefanie Manns 377 126 79 78                    
Autó Adriana Andreani 433 –   – 82                    
Autó Catherine Derousseaux 373 151                     
Autó Eugénie Decré 346 53 64 35 23                     30

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük