A CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary és az ADV350 volt a Honda standjának két fő modellje a 2021-es Milánói Motorkiállításon
ADV350
Az X-ADV elképesztő sikert aratott az öreg kontinensen – 2021-ben a Honda legkelendőbb motorkerékpárja volt Európában. Ezen felbuzdulva újabb sikergyanús modellt alkotott a hamamatsui gárda, méghozzá egy különleges megjelenésű, középkategóriás, prémium robogó formájában.
Ez nem más, mint a Honda atessai gyárában készülő, végtelenül praktikus Honda ADV350, amelyet masszív, terepes idomzattal, rendkívül gazdag felszereltséggel és – kifejezetten rossz minőségű aszfalton is – kiváló menetkomfortot garantáló futóművel varázsoltak igazán csábítóvá.
Igen hasznos a két teljes értékű bukósisak befogadására alkalmas, ülés alatti tárolórekesz is, akárcsak a 12 voltos elektromos aljzattal felszerelt kesztyűtartó és a Smart Key intelligens kulcs. Kimagasló műszaki szintről árulkodik az állítható magasságú szélvédő, valamint a folyadékkristályos műszeregység, különösképp, hogy utóbbi okostelefonokkal is összekapcsolható és a Honda Smartphone Voice Control (HSVC) rendszernek köszönhetően hangutasításokkal is vezérelhető. A Honda Állítható Nyomatékszabályozó szériatartozék.
Óriásrobogó kalandoroknak: Honda X-ADV 2021 teszt – VIDEÓVAL!
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az ADV350 négyszelepes, SOHC-vezérlésű, 330 cm3-es, továbbfejlesztett Smart Power+ (eSP+) motorja 29, 2 LE-es csúcsteljesítménnyel és 31,5 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal ejti ámulatba pilótáját. Acél csővázához fordított első teleszkópvillára és külső tartályos hátsó rugóstagra épülő futóművet társítottak, szabad hasmagasságát pedig igyekeztek a lehető legnagyobbra növelni. További érdekesség, hogy a 15″-os első és 14″-os hátsó keréken terepmintás, belső nélküli abroncsok feszülnek.
Az ADV350-et Spangle Silver Metallic, Matt Carbonium Grey Metallic és Matt Carnelian Red Metallic fényezéssel kérhetik a vásárlók.
NT1100
A 2021 októberében bemutatott NT1100-zal új időszak vette kezdetét a Honda túramotorjainak történetében. Mozgatásáról a CRF1100L Africa Twin karakteres hangú, soros, kéthengeres motorja gondoskodik, s mivel két személynek kínál messze átlagon felüli kényelmet és időjárás-védelmet, hétköznapi használatra és nagyobb túrákra egyaránt tökéletes.
Használati értékét karcsú, ámde nagy szállítókapacitású oldaldobozpár, fűthető markolat, középállvány, sebességszabályozó és USB-ACC-aljzat fokozza, s mindezt alapáron adja a modellhez a Honda. A minden elemében LED-es, nappali menetfénnyel (DRL), automatikus vészvillogóval (ESS) és automatikusan kikapcsoló irányjelzőkkel kiegészített világítási rendszer a maximális menetbiztonság jegyében került fel a tartozéklistára, míg az öt lépésben állítható a plexi és az idomzathoz társított alsó-felső légterelő a menetkomfortot hivatott növelni.
Szintén a gondtalan túrázást szolgálja a teljesen személyre szabható, 6,5 hüvelykes, színes TFT-műszeregység, mely Apple CarPlay® és Android Auto® csatlakozási lehetőséget is felkínál a pilótának. A nyereg igen alacsonyra került, az ülésmagasság ugyanis is csak 820 mm, a hatótávolság viszont roppant nagy: kb. 400 km. Az elegáns, visszafogott stílusban fogant idomzat elsőosztályú időjárás-védelmet nyújt a laza, kényelmes üléshelyzetben túrázó motorosnak, tervezésénél „proaktív komfortra” törekedtek a mérnökök.
A rövid tengelytávú, 17″-os kerekeken gördülő NT1100 ipszilonbölcső-vázon nyugszik. Hegyes villaszöge, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, patronos Showa villája és egydugattyús központi rugóstagja az élménydús motorozást szolgálja. 310 mm-es átmérőjű első tárcsáit négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre.
Az átdolgozott szívó- és kipufogórendszert úgy hangolták, hogy a lehető legdinamikusabb legyen a gyorsítás és alacsony fordulaton is jellegzetes legyen a 72,6 LE-es, 104 Nm-es motor hangja. A fedélzeti elektronika három menetüzemmódot kínál fel, miként a Honda Állítható Nyomatékszabályozó is három beavatkozási szinten használható.
A modellhez extraként Dupla Kuplungos Automatikus Váltó is (DCT) rendlehető, a színválasztékban pedig Matt Iridium Grey Metallic, Pearl Glare White és Graphite Black fényezés szerepel.