A CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary és az ADV350 volt a Honda standjának két fő modellje a 2021-es Milánói Motorkiállításon
Az idei évben már számos nagy bejelentést tett a Honda. Az újoncokat és a már forgalmazott modelleket a Milánói Motorkiállításon, az EICMA-n sorakoztatta fel a márka. Egy egészen különleges, korlátozott darabszámú szupersportmotorral és egy vadonatúj, prémium robogóval is meglepték a nagyérdeműt.
Egyebek mellett a Super Cub, a Monkey, a CB500F-CB500X-CBR500R trió és az NT1100 is hamarosan megérkezik az ikonikus japán gyártó európai kereskedéseibe.
CBR1000RR-R Fireblade, Fireblade SP és Fireblade SP 30th Anniversary
Az EICMA-n közszemlére állított termékválaszték csúcsán kétségtelenül a CBR1000RR-R Fireblade, a Fireblade SP és a Fireblade SP 30th Anniversary állt.
Honda Fireblade – egy legenda születése
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
A gyorsasági motorok világát teljesen átrendező Fireblade első változata 30 éve mutatkozott be, fejlesztése pedig azóta is gőzerővel zajlik, miként arról a 2022-től elérhető, korlátozott darabszámú Fireblade SP 30th Anniversary is tanúskodik. Háromszínű fényezése éppúgy a nagy elődöknek állít emléket, mint a 2020-as, „ecsetvonásos” grafika, melyet frissített formában kapott meg a 2022-es átirat.
A Fireblade SP-hez két alapáras fényezés lesz elérhető: Grand Prix Red és Matt Pearl Morion Black. Mindkettőt aranyszínű kerekek teszik látványosabbá, míg a Fireblade modellt frissített Grand Prix Red fényezéssel és fehér első rajtszám hellyel küldik hadba.
A változtatások természetesen nem csak a megjelenést érintették, a 217,6 LE-s, soros, négyhengeres motor például erőteljesebb gyorsulással kecsegtet a kanyarok középrészén, és úgy általában jóval rugalmasabbá vált. Ebben a nagyobb hátsó lánckeréknek is komoly szerepe van, ugyanis ezentúl 40 helyett 43 fogat számolhatnak meg rajta a tulajdonosok.
A Honda Állítható Nyomatékszabályozót (Honda Selectable Torque Control – HSTC) szintén módosították, hogy még lágyabb, kifinomultabb gázreakciókkal segíthesse a köridők lefaragását. Továbbfejlesztésében a HRC bajnok pilótái is részt vettek, így valóban a legmagasabb színvonalat képviseli.
Újdonság a Nissin féknyergek dugattyúinak új – fékerőt, illetve terhelhetőséget fokozó – alapanyaga és bevonata, valamint az optimalizált gyorsváltó is. A Fireblade SP-t a jövőben is Öhlins Smart Electronic Control (SE-C) futóművel és Brembo fékrendszerrel rendelhetik meg a száguldás szerelmesei.