A CAKE fosszilis anyagoktól mentes motorkerékpárja
A svéd könnyűszerkezetes elektromos motorkerékpárokat gyártó CAKE a Vattenfall energiaipari vállalattal kötött szerződést, hogy együtt dolgozzanak a világ első „fosszilis anyagoktól mentes” motorkerékpárjának megalkotásán.
A 2025-re tervezett motor nem csak elektromos lesz – mint a CAKE összes jelenlegi terméke -, hanem az alapoktól kezdve, az ellátási láncot is beleértve, fosszilis tüzelőanyagok felhasználása nélkül készül majd. Mivel a gyártás a motorkerékpár teljes életciklusa során a szén-dioxid-kibocsátás jelentős részét teszi ki, ez egy méltó cél, még ha időbe is telik, amíg megvalósul.
Annika Ramsköld, a Vattenfall vállalat fenntarthatóságért felelős vezetője elmondta: „Ez az együttműködés kiváló példa arra, hogy hogyan járulhatunk hozzá a fosszilis anyagoktól mentes know-how-val és ellátási lánc szakértelemmel egy olyan konkrét termékhez, amely a zéró kibocsátás felé halad”.”
A CAKE alapítója és vezérigazgatója, Stefan Ytterborn hozzátette: „Ez valóban megerősíti azt a képességünket, hogy a Vattenfall csodálatos erejével, kezdeményezéseivel, know-how-jával és világos céljaival együtt tovább inspiráljunk a tiszta közlekedés felé.”
Cake Kalk, az igazán természetbarát krosszmotor
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
A svéd vállalat, amely 2018-ban mutatta be első modelljét, a Kalkot, azóta elektromos kerékpárok egész sorát kínálja, közúti és terepjáró modellekkel, köztük az Ösa+ és Ösa Lite – egy pár haszonjárművet -, a Kalk INK és az utcai Kalk INK SL, valamint a versenyorientált Kalk OR Race és Kalk INK Race modelleket.
Legutóbb a Kalk AP-vel bővült a kínálat, amely az „anti-poaching” (orvvadászat elleni) rövidítése, és 50 darabos limitált szériában készül. Szokatlan módon a 25 000 eurót a Kalk AP-re költő vásárlók valójában két gépért fizetnek. Az egyik egy egyedileg számozott motorkerékpár, amelyet kiszállítanak a vásárlónak, a másikat pedig egy napelemes töltőállomással együtt elküldik a Dél-Afrikai Vadvédelmi Főiskolának.
A CAKE idén nyáron egy új, 25 millió dolláros gyárat is megnyitott a stockholmi Albybergben, ahol évi 20 000 motorkerékpár gyártását tűzték ki célul. A vállalat terjeszkedési tervei szerint 2025-re 250 embert szeretne foglalkoztatni Albybergben, 2030-ra pedig 1000 alkalmazottat szeretne foglalkoztatni világszerte.