fbpx

Még több motorkerékpárt és robogót az utakra! – 29. Ride To Work Day 2020. június 15.

29. Ride to Work Day
A 29. Nemzetközi Ride to Work Day lesz várhatóan a világ egyik legnagyobb szabású ilyen rendezvénye. Valószínűleg a COVID-19 koronavírus világjárvány is nagyban hozzájárul ehhez.A Ride to Work Day (Motorozz Munkába Nap) eddig minden ében rengeteg ember figyelmét irányította a kétkerekű közlekedésre. Ilyenkor sokkal több amerikai – körülbelül 8.000.000 ember – megy motorkerékpárral és robogóval dolgozni. Egyes becslések szerint idén ez a szám meghaladja majd az 1.000.000 főt.

Kutatások megerősítették, hogy ugyanazon távolságon az ingázók sokkal gyorsabban érhetik el rendeltetési helyüket – akár 20%-kal is rövidebb idő alatt – mint bizonyos helyzetekben a személyautót használók. Ráadásul a motorkerékpárok és a robogók jóval kevesebb üzemanyagot is fogyasztanak, és kevesebb helyet foglalnak el az utakon és a parkolóban.

„Sokan még mindig nem értékelik megfelelően a kétkerekű közlekedés társadalmilag pozitív hatásait, és sokan mások nem tudják, hogy milyen rejtett káros következményei vannak annak, hogy szinte mindenkinek van magánautója van. Az autók csodálatos gépek, és szeretjük őket, de a motorozás túlmutat az energia megtakarításon vagy a széndioxid-lábnyomon.” – mondja Andy Goldfine, a rendezvény szervezője.

Ez a nap nem csupán a forgalmi torlódásokról, a motorkerékpárokról vagy a gazdaságról szól. Winston Churchill híres mondása: “Épületeinket mi alakítjuk; azután ők alakítanak minket.” Más véleményvezérek is kifejezték ugyanazt az elképzelést csak máshogy. Ez a gondolat nem csak az épületekre vonatkozik, hanem minden technológiára, ideértve a közlekedési eszközöket is.

Ezért fontos a motorozás és az évente megrendezésre kerülő Motorozz Munkába Nap. Ez a nap nem csupán a motorkerékpáros és robogós közlekedés szélesebb körű elfogadásának ösztönzéséről szól, hanem arról is, hogy fokozzuk a megértést és toleranciát azok iránt, akik ezt a mobilitási formát választják. Ugyanakkor ez a nap támogatást és bátorítást nyújt azok számára, akik szeretnek motorkerékpárral közlekedni.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x