KiemeltMotorokMotortesztek

10 éve együtt: Harley-Davidson FLHX Street Glide 2006 tartósteszt

Harley-Davidson Street Glide 2006 tartós teszt

Azt már talán többször is leírtam, hogy valami álom ez a motor. Imádom a hangját. Amikor beindítom és dübörögni kezd, libabőrös leszek. Amikor alacsony fordulaton pöfögök, nem bírom ki, hogy ne hallgassam a hangját, amit egy kis gázadással tudok tökélyre vinni.

Azt elfelejtettem írni, hogy még az elején a férjem az egyik szervizelés alatt szereltetett bele kuplungkönnyítőt is. Mondjuk amikor azzal jött haza, hogy van valami meglepetése és észreveszem-e a motoron, persze nem vettem észre, szóval valószínűleg eredetileg sem volt olyan gyilkos a kuplungja, mint a Road King Specialnak volt, amit Alsóörsön próbáltam ki. Na akkor majdnem sírtam, úgy begörcsölt az alkarom, mire visszaértünk a tesztkörről, szóval a Harley azért többnyire kívánja a kuplungkönnyítőt.

A sebességeket nekem tökéletesen veszi. Amit a japán motorokhoz szokott versenyzők szoktak kritizálni, hogy csattan a váltó, nekem azt jelenti, hogy ez egy igazi vas. Ha nem csattana, nem is lennék biztos benne, hogy sikerült a váltás. Amúgy az üreset is mindig könnyű megtalálni.

És persze a Harley ráz. Ha beindítom, minden rázkódik rajta, pedig ezen a modellen már gumibakkal van rögzítve a blokk a vázba. A kis felfüggesztéssel rendelkező dolgok jobban kilengenek, amik pedig a vázhoz vannak rögzítve azok együtt remegnek a motorral. Na ezért nem tudok egy normális onboard videót készíteni a Street Glide-on ülve, mert természetesen én is rázkódok, a nyakamon a fejem is a fejemen a sisak és azon a kamera.

Már tervezem, hogy jövőre keresek valami felfüggesztési pontot a motoron a kamerának, de az első fejidom miatt nem sok lehetőség marad. Esetleg a bukócsőre lehetne felrakni a kamerát, de akkor az első kerék kitakarja az út felét, és persze nem vagyok benne biztos, hogy nem fog remegni a kép ugyanúgy.

A Street Glide a maga 116,6 Nm-es nyomatékával nagyon bika. Alulról durván megindul és minden sebességfokozatban megmarad az erő. Autópályán 5. sebességben 140-ről még simán húzok egy bő gázt és otthagyom az okoskodókat.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Alacsony fordulaton rángat, és van az a sebességfokozat – olyan 90 km/óránál – amit nem szeret. Vagy inkább én nem szeretem, mert mintha az két sebességi fokozat között lenne. Még nem ötödik, de már nem is negyedik sebesség, így például az M2-esen erős kihívás betartani a sebességhatárokat.

Az én méreteimhez – a 180 cm-es magasságomhoz és 70 kg körüli súlyomhoz – tökéletes a Street Glide mérete, de nálam jóval alacsonyabb lányoktól is hallottam már, hogy nagyon könnyű vele motorozni. A férjem a 190 centijével és a 120 kilójával úgy vezeti, mint egy robogót – és kb. úgy is néz ki rajta. Mivel a súlypontja nagyon alacsonyan van, könnyű vele navigálni, és bár sokan nem gondolnák, a kanyarokat épp ugyanúgy imádja, mint a hosszú egyeneseket.

Szóval egyelőre nem tervezem lecserélni sőt eladni sem. Bízom benne, hogy a következő szezonban megbarátkozom a gondolattal, hogy utast vigyek a Siklón és a két gyerekkel a hátunk mögött újra bejárhatjuk majd az országot-világot immár a családdal.

Lapozz a műszaki adatokhoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük