KiemeltMotorokMotortesztek

10 éve együtt: Harley-Davidson FLHX Street Glide 2006 tartósteszt

A hátsó teleszkóp anomália

Harley-Davidson Street Glide 2006 tartós teszt

Ahogy azt már írtam, az első évben a férjem beleszerelt egy ültető kittet a hátsó teleszkóp és a lengővilla közé. Jelentős változást nem tapasztaltam a vezetési élményben, hacsak azt nem, hogy a tréningeken így sokkal hamarabb leért a lábtartó, illetve az oldalsztender pöcke.

Két éve, 2019-ben, annak ellenére, hogy nem volt benne túl sok kilométer, ellenben benne volt már a korban és el volt keményedve a régi, a nyíregyházi Goldrex Harley-Davdson jóvoltából új gumikat kapott a Sikló. Ezután, illetve már a hazafelé úton észrevettem, hogy a kisebb-nagyobb bukkanóknál hatalmasat csattan a motor.

Nem tudtam másra gondolni, csak arra, hogy ennek az új gumihoz van valami köze. Az első utam otthon a ismét Schirger Petihez, a gumishoz vezetett, aki nem tudott mit mondani. Nem látott semmi rendelleneset a guminál, viszont észre vette, hogy a hátsó sárvédőm majdnem a gumiig be van nyomódva az egyik oldalon. Azt kifeszegettük, és utána úgy éreztem, hogy jó is lett.

Persze tévedtem. Igaz, hogy kicsit nagyobb kátyú kellett már a csattanáshoz, de a csattanás még megvolt.

Ekkor elkezdtünk a teleszkóppal variálni. Korábban leeresztve használtam, lévén az én súlyommal a gyári adat majdnem nulla bár. Ráadásul így alacsonyabb is a motor hátulja.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Szóval felfújtuk. Egy darabig jó volt, aztán megint csattant. Elég ijesztő hang. Mivel azt a verziót, amire én gondoltam először azonnal elvetették a szakemberek, már mindenre gondoltam, még arra is, hogy kilazult a tank és igazából az csattan, csak máshonnan hallom.

Aztán idén a vizsga miatt megint járt a Radical Garage-ban a Sikló, és kiderült, hogy nincs eldurranva a teleszkóp. És akkor a férjemnek valahogy beugrott, hogy valószínűleg mégis a gumi a hibás, illetve az ültető kit. Az előző gumim vélhetően nem volt ilyen ballonos, mint ez a gyári Harley-Davidson abroncs, ezért jól kijöttek egymással. Az új terv tehát, hogy most télen kivesszük az ültetést hátulról, aztán meglátjuk.

Amúgy tervben van egy teló-olaj csere és egy kormánynyak-csapágy csere is most télre, aztán indulhat a következő szezon.

Lapozz tovább, ha kíváncsi vagy,milyen motorozni a Street Glide-dal!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük