10 éve együtt: Harley-Davidson FLHX Street Glide 2006 tartósteszt
A hátsó teleszkóp anomália
Ahogy azt már írtam, az első évben a férjem beleszerelt egy ültető kittet a hátsó teleszkóp és a lengővilla közé. Jelentős változást nem tapasztaltam a vezetési élményben, hacsak azt nem, hogy a tréningeken így sokkal hamarabb leért a lábtartó, illetve az oldalsztender pöcke.
Két éve, 2019-ben, annak ellenére, hogy nem volt benne túl sok kilométer, ellenben benne volt már a korban és el volt keményedve a régi, a nyíregyházi Goldrex Harley-Davdson jóvoltából új gumikat kapott a Sikló. Ezután, illetve már a hazafelé úton észrevettem, hogy a kisebb-nagyobb bukkanóknál hatalmasat csattan a motor.
Nem tudtam másra gondolni, csak arra, hogy ennek az új gumihoz van valami köze. Az első utam otthon a ismét Schirger Petihez, a gumishoz vezetett, aki nem tudott mit mondani. Nem látott semmi rendelleneset a guminál, viszont észre vette, hogy a hátsó sárvédőm majdnem a gumiig be van nyomódva az egyik oldalon. Azt kifeszegettük, és utána úgy éreztem, hogy jó is lett.
Persze tévedtem. Igaz, hogy kicsit nagyobb kátyú kellett már a csattanáshoz, de a csattanás még megvolt.
Ekkor elkezdtünk a teleszkóppal variálni. Korábban leeresztve használtam, lévén az én súlyommal a gyári adat majdnem nulla bár. Ráadásul így alacsonyabb is a motor hátulja.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Szóval felfújtuk. Egy darabig jó volt, aztán megint csattant. Elég ijesztő hang. Mivel azt a verziót, amire én gondoltam először azonnal elvetették a szakemberek, már mindenre gondoltam, még arra is, hogy kilazult a tank és igazából az csattan, csak máshonnan hallom.
Aztán idén a vizsga miatt megint járt a Radical Garage-ban a Sikló, és kiderült, hogy nincs eldurranva a teleszkóp. És akkor a férjemnek valahogy beugrott, hogy valószínűleg mégis a gumi a hibás, illetve az ültető kit. Az előző gumim vélhetően nem volt ilyen ballonos, mint ez a gyári Harley-Davidson abroncs, ezért jól kijöttek egymással. Az új terv tehát, hogy most télen kivesszük az ültetést hátulról, aztán meglátjuk.
Amúgy tervben van egy teló-olaj csere és egy kormánynyak-csapágy csere is most télre, aztán indulhat a következő szezon.