Házi barkácsKiemeltMotorokMotorozás

10 dolog, amivel ártasz motorodnak a téli tárolás alatt

6. Oldaltámaszon, normál guminyomással

Ha van középtámasz a motorodon, azon tárold, de a legjobb, ha elől-hátul alábakolva áll. Oldaltámaszon tárolva az előírtnál kb. 0,5 bar nyomással nagyobb értékre fújd fel a gumikat, és ha van lehetőséged rá, néha forgass a kerekeken, hogy ne egy ponton álljon egész télen.

7. Fedetlen helyen, le sem takarva

Por, eső, hó, fagy saskarom és madárszar. Így tárolva biztos lehetsz abban, hogy hamar egy igazi ratbike lesz új besorolása az eredetileg normál kinézetű motorodnak. Ha ez nem zavar, borítsd bele ősszel a gazba, és hagyd ott tavaszig. Néha dobj rá egy lapát földet.

8. Üres tank, nehogy elpárologjon a benzin

Spórolgass nyugodtan, aztán küzdhetsz a rozsdával. Ha nem tele tankkal tárolod a gépet, annak belseje jó eséllyel rozsdásodni fog, ami garantáltan izgalmassá tesz majd a következő motoros szezonodat. Érdemes a tele tank benzinhez üzemanyag stabilizáló folyadékot is tölteni, így nem alakul át a benne tárolt benzin tavaszra egyéb folyadékká.

9. Nem ellenőrzöd a hűtőfolyadékot

Fűtetlen helyen, vacak hűtőfolyadékkal meg van az esélye, hogy valami szétfagy. Ha csak gumicső, akkor olcsón megúszod, de ha mondjuk blokk öntvény, az már fájdalmasabb lehet a pénztárcádnak.

10. A nyílásokat nem zárod le

A kisállatok, rovarok imádják a rejtett zugokat, és hogy biztonságban tudják, kicsinyeiket is szeretik ott kikölteni, vagy épp ott szeretnek telelni. Ha nem szereted a lakásfoglalókat, akkor a kipufogót, légszűrőt, váltó szellőzőket zárd le rongygalacsinnal, de csak a használat után pár nappal, hogy a pára már ne kerüljön csapdába a belső részekben.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük