Vízen és száraz kenyéren: Suzuki GS500 felújítás
Meg lett csinálva a hézagolás, szelepszár szimeringek cseréje, mert a szárak már olajban úsztak. Legalább nem kellett félni attól, hogy elrohadnak A szelepfészkek be lettek marva, és az egész gyönyörű szépen megszabadítva a vastag koksztól.
És innentől jövök én. Belekerült az „új” bontott váltó, az új vezérműlánc, feszítővel együtt. Az összeszerelés talán egyik legizgalmasabb pillanata az volt, amikor a feszítő stiftet kihúztam és abban a pillanatban megfeszült a lánc.
Új kuplungszett rugóstul, fém lamellástul, biztos, ami biztos alapon. Az összes szimering és tömítés is ki lett cserélve, nehogy nekem elkezdje ereszteni valahol az olajat. Összeszerelésben Kornél barátom volt a segítség. (Róla annyit, hogy vele voltam megvenni a motort, és egy SV 650-et hajt.
Remélem, hogy többet a motorral kapcsolatban nem kell találkoznom vele, mert az nem jelent jót.) Ő volt az én „bio” blokk lefogóm, miközben húztam le a csavarokat. Természetesen minden a gyárilag előírt nyomatékra húzva.
A blokk összerakása
Bár fejben milliószor összeraktam a blokkot, mégis két alkalommal volt, hogy vissza kellett bontani, mert mikor körülnéztem az alkatrészek között, találtam olyat, aminek már a helyén kellett volna lennie. De mivel most csináltam először ilyet, ahhoz képest szerintem nem olyan rossz arány ez a két baki.
Összerakásról túl sok dokumentáció nem készült, végül is ugyanaz, mint a szétszedés, csak visszafele lejátszva. Az erőforrás be is került a helyére, és indításhoz készen bekötve.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |