fbpx

Verseny különleges helyszínen

Csütörtökön épült az off-road a Tisza szárazon hagyott medrében, ahol lendületes vonalvezetésű, látványos ugratókkal fűszerezett terepszakasz készült. Péntektől szalmabála, acélkordon és használt autógumi hegyek lepték el a más napokon parkolónak használt területet, hogy szombat reggel abból épüljön a biztonságos, a sportág minden varázsát bemutató versenypálya. De jó! Ez fantasztikus! Ilyet még nem is láttam! – ujjongott fel egy frissen érkező néző a tiszai rakpart átalakított képét látva. Nem ő volt az egyetlen, akit meglepett a lenyűgöző látvány. A tavalyi háromezer néző most még kétezerrel gyarapodott, így közel ötezer ember tolongott a rakparti lépcsősoron, hogy tanúja legyen a valóban káprázatos eseménynek.

Nagyot tettek a szegediek! Írhatnánk csak a Gold Supermoto SC-t, mint rendezőt, és Kakuszi Róbertet, aki versenyzése mellett oroszlánrészt vállalt a munkából. Vagy a Vega Motorsportklubot, mint a bajnokság promoterét, vagy a GLB Holdingot, mint az esemény főszponzorát, de közel sem lenne teljes a lista. Mert hiba lenne kihagyni azt a közel ötven lelkes fiút és lányt, szerelőt, barátot, vagy szurkolót, akik négy napon keresztül ott, a rakparton élték az életüket, és egymást bíztatva, vagy élcelődve hozták létre a csodát. De nem volna szabad kifelejteni a dicséretből a város vezetését, a sportért felelős igazgatóságot, a rendőrséget, vagy bárkit is, aki tett ezért a hétvégéért. Az egész hétvége egy közös összefogásról szólt, egy különleges esemény érdekében.

Csütörtökön épült az off-road a Tisza szárazon hagyott medrében, ahol lendületes vonalvezetésű, látványos ugratókkal fűszerezett terepszakasz készült. Péntektől szalmabála, acélkordon és használt autógumi hegyek lepték el a más napokon parkolónak használt területet, hogy szombat reggel abból épüljön a biztonságos, a sportág minden varázsát bemutató versenypálya. Aztán szombaton reggel elkezdett esni az eső, és könyörtelenül tönkretette a rendezők álmait. A földes szakasz használhatatlanná vált, gyalog sem volt járható. Az asztal simaságú nyomvonalakon állt a víz, még a lépcsősorra épített földes lassító is foglyul ejtette az azt nézegető pályamunkás cipőjét.

Márpedig itt versenynek lenni kell! Ezt harsogja a rádió egy hete, rekordszámú magyar versenyző jelezte a jöttét, az osztrák, szlovák, román és cseh bajnokoknak sem szabad csalódást okozni. A sokat látott „főnök”, Kökényesi György százszor járta végig a partot. Esőtől agyonázottan töprengett azon, mi módon lehetne élvezetes versenypályát csinálni a két enyhén hajló párhuzamos aszfaltcsíkból. Mint mindig, most is sikerült. Két lassítóval, egy furfangos kanyar kombinációval, a másik végen a csikorgós visszafordítóval jó kis aréna kerekedett.

Szombaton délután a legelszántabbak rótták a köröket az aszfalton, de a rendezők még mindig bíztak a Mindenhatóban. Az óránként hívott meteorológusok délutáni felszakadozással, reggeli napsütéssel hitegettek. Ebben bízva a hivatalos edzéseket vasárnap reggelre halasztották a talán járható krossz-szakasszal bővített pályán. De nem jött össze. A reggel ismét esőt hozott, a nagy gondossággal felépített folyómedret el kellett felejteni.

Az Open mért edzésén az „új fiú” Ádám Gábor volt a leggyorsabb. Őt követte Bohács és Németh J. A Prestige nemzetközi mezőnyében körönként cserélődött a sorrend. Előbb Vermes, majd Solik, egy pillanatra Varga O. reménykedett az első rajthelyben. Aztán Kökényesi begerjedt és véglegesen magáévá tette azt. Mellőle Solik és Varga Oszkár indulhatott. Az utánpótlás osztályban Koleszár, az elsőversenyes Kaponyás és Pesek volt a rajtsorrend. Négy Superquados is jelentkezett, közülük Bedőé lett az első, Kunklié a második, Farkasé a harmadik rajtkocka. A robogósok még kérették magukat. Bár az eső elállt, de többségük csak slick gumit hozott, és féltek elesni a helyenként még vízfoltos csúszós aszfalton.

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x