V2-es tapasztalatok a HUMDA vezetéstechnikai tréningjeiről
Mi is a tréning? Tulajdonképpen egy ön-és párkapcsolati ismereti tréning a motoroddal. Tudod a saját határaidat, a srácok meg bebizonyítják, hogy ennél sokkal több vagy. Igazából ellenőrzött környezetben megismered a motorod határait is.
- Óriási lehetőség, hogy a HUMDA vezetéstechnikai tréningjeinek nincs díja. Valljuk be, nem mindenki tudja kiszorítani a büdzséjéből. Persze, ha van pénz majomra, legyen banánra is, de azért sokan még a védőfelszerelésre is sajnálják. Így talán könnyebben eljut hozzájuk is.
- Benyomás: abban is van egy kis félsz, aki már járt tréningen. De ezt a srácok (az oktatók) szuperül kompenzálják, oldják a laza, vicces stílusukkal. Kifejezetten teszik a közvetlenség, a tanácsok baráti hangvétele, de ha kell van szigor is, mert úgyis addig b*cogatnak, míg meg nem tanulod. Kivéve, ha látják, hogy valakinek tényleg nem megy, semmi nem kötelező.
- Tapasztalat: MINDIG VAN MIT TANULNI!!! Akkor is, ha azt hiszed, már tudod. Mindig van egy magasabb szint, ahova lehet fejlődni. Az egyetlen nehézség az ember saját képességeinek belátása, majd a korlátok áttörése.
Minden szempontból az első tréningem volt a tavaly júniusi Hungaroringes. 10 éves jogsival a motiváció csak annyi, hogy átültem egy 250-es gépről egy 1200-esre – igazából egy 883-asra pályáztunk, de alkalmi vétel volt. Harley révén, amúgy hétköznapi használatban nem érezni a különbséget. Barátkozgattunk, majd eljött a következő év első tavaszi motorozása, jobbra kis íves parkolás közbeni motordöntéssel…
Ekkor született a gondolat, hogy csak össze kéne szedni valami tréningre valót, de NaNa, vagyis a HUMDA megmentett. El sem hittem, hogy ilyen van, hogy ingyen, ráadásul akkor a program része volt a ringezés. Szuper volt, hogy nekünk (CSAM) voltak fenntartva helyek.
Kevés motoros barátnőm van, mi össze is szerveztük, így hárman vágtunk neki Mogyoródnak. A pasi ismerőseim sárgultak az irigységtől, de aki regisztrálni akart, már nem tudott, mert a nem fenntartott helyek pikk-pakk elfogytak.
Nem tudom, hogy én izgultam jobban, vagy itthon a család, de a tavaszi akció miatt eltántoríthatatlanul vágtam neki. Az olyan kérdésekre, hogy mi lesz, ha elesel, kivágtam magam, hogy miért esnék, majd leteszem a lábam, ha dől, aztán meg ha mégis, valaki majd csak segít talpra állítani…
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az olyan kérdésekkel, hogy mi lesz, ha nem bírja a mocc, nem is foglalkoztam, miért ne bírná alapon. Persze, az év legmelegebb napjára készülve, itthon egy komplett szervizautó állt készenlétben, ha valamiért nem tudnék két keréken hazajönni.
A regisztrációnál volt egy kis fennforgás, furcsa volt, hogy előbb le kellett parkolni, nyilván mivel meleg volt, le is vetkőztünk, visszasétáltunk a regisztrációhoz, keresgéltünk kicsit, mert nem volt egyértelmű, hova sorakozzunk. Ott megmondták hova álljunk, akkor felöltöztünk, odaálltunk a motorral, majd megint levetkőzve elmenekültünk egy árnyékos helyre a kezdésig.
Felvezetéssel érkeztünk minden helyszínre. Az oktatók minden etapban egy rövid elmélettel kezdtek, ez is igen informatív volt, a gyakorlatok pedig…nos… hamar bebizonyosodott, hogy a 10 éves motor jogsim mehet a kukába, mert még csak fékezni sem tudok.
Mindent elmondtak, a gyakorlatban bemutattak, aztán hajrá!