KiemeltMotorokMotorozás

V2-es tapasztalatok a HUMDA vezetéstechnikai tréningjeiről

HUMDa Moto Safety 2022 Meszesné Fábián KláraA megnyitón elmondták, hogy innentől szigorú felügyelettel mozoghatunk csak, mert a reptér a tréning alatt is üzemel, így a le- és felszállások miatt csak engedéllyel használhatók az utak. Ez érdekes volt, bár néha zavarta az elméletet, de cserébe egy bónusz ejtőernyős ugrást is láthattunk a hazainduláskor.

A kényelmünkért mindhárom gyakorlati helyszín mellett árnyékoló sátor padokkal, palackozott víz és mobil vécék voltak telepítve.
Felvezetéssel érkeztünk a fűről a gurítókon kiépített tréningpályákra, ahol minden csoport további csoportokra lett bontva, ahol vagy ugyanolyan, vagy más jellegű feladatokat kaptunk. Pl. a szlalomból és a fékpályából két ugyanolyan volt építve, a kanyarívesből két különböző. Ez azt hozta magával, hogy 10-13 főre tudott 3-4 tréner is, ezáltal több hibát kiszűrve és javítva, tanácsot adva.

Az első etap elején elmondták, hogy 90 perces körökre számítsunk, így ha valaki elfárad, vagy felforr a motorja, bármikor kiállhat. Én mindjárt az első feladatnál azt gondoltam, hogy kiállok, annyira meglepett, hogy a bójasor mellett gyalog, de sebességben, csúsztatott kuplunggal kell végigkísérni a motort. Persze sejtettem, hogy nyilván oka van, ezért nem adtam fel. De a kegyes időjárás ellenére már itt elkezdett folyni a védőfelszerelésemből a víz…

Itt is profin felépített pályák vártak, az alapoktól apránként emelve a szintet. Minden gyakorlati etapra kis elmélet, bemelegítés majd egyre nehezedő feladatok voltak a jellemzők. Szintén forgalmi szituációs összetett szlalom gyakorlatokat tanultunk, Holland kapuztunk, gyakoroltunk fékezést és akadály kikerülést egyre növekvő sebességgel, a kanyarív pályán kombinált szűk- illetve nagy körökön kanyarodási technikákat hajthattunk végre, illetve az ütemváltással történő járművek közti haladást imitáltuk a holland-kapukon.

A legjobb a kanyarkombinációs pályán az volt, hogy már az elején motor és vérmérséklet szerint szedtek szét bennünket, így mindenki az adottságainak megfelelően tudott gyakorolni. Az instruktorok folyamatosan, hangjukat nem kímélve segítettek, irányítottak, ugyanakkor a dicséretekkel sem fukarkodtak.

Az elméleti modult is kiemelném, mely két részből állt: baleset-megelőzés és motoros elsősegély. Egyik sem az eddig látottak szerinti volt, így talán kicsit több is marad meg majd belőle. A Csongrád-Csanád Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedési balesetek utólagos kivizsgálásával foglalkozó munkatársának előadása a „megmondó” stílus helyett inkább elgondolkodásra késztető volt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az elsősegély kifejezetten gyakorlatias, megtörtént motoros balesetek sérüléseit kellett párban „imitálni” és egymást ellátni, az instruktor hölgy pedig csak javította a pontatlanságokat.

HUMDa Moto Safety 2022 Meszesné Fábián Klára

A helyszínek nem voltak túl messze egymástól, ezzel minimálisra csökkentve a várakozási- és pályaváltási időközöket. Hosszabb szünet csak az ebéd volt, de lehetett választani marhapöri, gyros-tál és többféle szendvics közül is, a büfé elég jól állta a rohamot.

A végére mindenki jól kimerült itt is, nem tudom, hogy a hosszabb gyakorlási idő, vagy a kicsivel, de mégis összetettebb gyakorlatok miatt, de ezt még hasznosabbnak találtam, mint az elsőt. Több oktató, több hibajavítás által rájöttem, hogy mindig van min javítani. Például a V2-vel kuplung nélkül…nos…gyakorolhatom még ezt a stabilgáz-hátsófék dolgot.

Végül a nap sikerességét hazafele teszteltem, mikor bevágtak elém a körforgalomba, és automatán jött a vészfékezés-kikerülés, így megúsztam.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük