KiemeltMotorokMotorozás

V2-es tapasztalatok a HUMDA vezetéstechnikai tréningjeiről

HUMDa Moto Safety 2022 Meszesné Fábián KláraAz a jó a gyakorlatozásban, hogy ha eleget ismételsz, előbb-utóbb rögzül, ha akarod, ha nem. Nem hittem, hogy végig tudok menni a legalapabb pályán is, de az instrukciójuk segítségével gond nélkül megcsináltam mindent (na jó, az állva motorozást nem, de azt csak a vas szerkezeti felépítése miatt).

Ha véletlen kiesett, amit az elején elmondtak, ők folyamatosan ismételték mit miért (vagyis üvöltötték, hogy halld a bukóban a motoron). Minden gyakorlat az alaptól az egyre bonyolultabbig volt felépítve, a fiúk mindig jó helyen álltak, jókor szóltak, így megmondom őszintén nem is tűnt olyan nehéznek.

Mi elsőnek gyakoroltuk a fékezést különböző módokon, valamint az akadály kikerülést. Egyre növekvő sebességgel kellett volna, de sajnos lejárt az idő. A kanyarkombinációs pálya 3 részből állt, szét is osztottak 3 felé, de még így is egy kicsit feltorlódtak a hevesebb vérmérsékletűek a lassabbak mögött, de így legalább lehetett gyakorolni a stabilgáz-hátsóféket.

Hálás vagyok a lehetőségért és a tudásért, mellyel gazdagodtam a HUMDA MotoSafety tréningjén

A szlalompályán olyan összetett gyakorlatokat tanultunk, illetve Holland kapuk közt szlalomoztunk, melyek hasznunkra lehetnek egy-egy forgalmi szituációban.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Tényleg nagyon meleg volt, de senki nem hőbörgött a teljes védőcuccon, értettük az okát, na meg a gyakorlatok során úgysem erre figyeltünk. Minden helyszínen volt víz, hagytak elég időt inni, sőt külön felhívták a figyelmet rá.

Ez vett el az órák idejéből, de kellett, mert hőségben könnyen kikészül az ember, viszont volt, hogy a szóló pályákon (pl. fékezés) kevesebbszer kerültél sorra. Egyébként nem volt semmi sem kötelező, ha valami nem ment, adtak alapabbat, vagy pihenhettél is.
Volt egy hosszabb ebéd szünet, a helyi büfé kínálatával (valami pöri azt hiszem, meg hot-dog), de mentes étkezőként én csak elrágtam a szendvicsem, meg ittam egy kávétHUMDa Moto Safety 2022 Meszesné Fábián Klára

Az elmélet a FIRST-AID csapat bemutatója volt egy balesetet imitálva, majd ezt követte egy alap elsősegély gyakorlás, sisaklevétellel, stabil oldalfektetés gyakorlással. Volt szimulátor, meg lehetett baleset-megelőzésről beszélni a kivonult szerv képviselőikkel.

Nekem az utolsó feladat a Ring volt, amiért már önmagában is megérte volna felutazni. Itt is elmondták mire figyeljünk, és felvezetőt is kaptunk, mert ez azért mégsem a versenyről szólt, na. Életem egyik legnagyobb motoros élményeként tartom számon, és hát meglepett, hogy a Spori milyen kis kanyarvadász.

Az első benyomás után, miszerint nem is tudok motorozni, végül pozitívan távoztam, miszerint most már fogok tudni!

Amit csak lehetett megpróbáltam beépíteni, elsősorban a nézőpont és a fékezési technikák segítettek sokat. Így az elsőmhöz képest kevesebb izgalommal, de azért vártam a Szegedi Repülőtérre 2022. május 6-ra szervezett közlekedésbiztonsági tréninget.

Már az elején úgy tűnt a tavalyihoz képest szervezettségben iszonyat sokat fejlődött a csapat, sokkal gördülékenyebben ment. A kapuban várt egy instruktor, aki eleve csoportok szerint parkoltatta le a motorokat, onnan lehetett átsétálni a büfé területére, a csoportnak megfelelő regisztrációs pontokhoz. Kiírva, melyik csapat melyik asztalhoz, ráadásul kényelmesen le lehetett ülni a dokumentáláshoz, vagy egy kávéhoz.

 

Lapozz a folytatáshoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük