fbpx

Új sebességtartó automatika a BMW-től

BMW Aktív sebességtartó automatikaAz autók körében már évek óta elérhető, a motorkerékpárok esetében azonban még nem megszokott ez az extra technika. Az Aktív Sebességtartó Automatikával (ACC) a BMW Motorrad hamarosan ezt a motorost segítő rendszert is felveszi kínálatába, ezzel teljesen új, kényelmes motorozási élményt kínálva.

A BMW motorkerékpárokat sokan már jelenleg is “hülyebiztos” kétkerekűként aposztrofálják – az előremutató technikai felszereléseknek köszönhetően azok is könnyedén elboldogulnak ezekkel a motorokkal, akik nem rendelkeznek még több éves motoros tapasztalattal.

A legújabb fejlesztés szintén ebbe az irányba mutat: az ACC a Bosch partnerségével kifejlesztett motorost segítő rendszer. A két cég személyautók vezetőt segítő rendszerei terén szerzett többéves tapasztalata a motorkerékpárok esetében is felhasználhatónak bizonyult. Az új ACC maximális kényelmet kínál az igényes túramotorosok számára, mivel a motoros által beállított sebességet automatikusan szabályozza az előttünk haladó járműhöz igazodva.

A rendszer a követési távolság csökkenésével automatikusan szabályozza a jármű sebességét, fenntartva a motoros által előre beállított távolságot. A távolság három lépésben állítható. A haladási sebesség és a követési távolság egyaránt kényelmesen, egy gomb segítségével állítható be.

Az egyedi beállítások a TFT műszeregységen jelennek meg. Az új BMW Motorrad ACC két választható vezérlési karakterisztikát kínál: ezek a kényelmes és a dinamikus – a beállítás a gyorsítási és lassítási viselkedést egyaránt befolyásolja. A követési-távolság-szabályozás ki is kapcsolható, így a Dinamikus Sebességtartó Automatika (DCC) is használható marad.

Kanyarodás közben, szükség esetén az ACC automatikusan csökkenti a sebességet, így kényelmes dőlésszög érhető el. Nagyobb bedöntés esetén azonban a fékezési és gyorsítási dinamika limitált, megőrizve a stabilitást és megelőzve a motoros hirtelen fékezés vagy gázadás általi megzavarását.

A BMW Motorrad ACC motorost segítő rendszer a felelősséget a motoros kezében hagyja, aki bármely pillanatban közbeavatkozhat. Ennek oka az is, hogy az ACC csak mozgó járművekre reagál, álló járművekre – például egy autósor utolsó járművére vagy egy lámpánál álló autóra – viszont nem. Ilyen esetekben a motorosnak kell fékeznie.

Mit szólsz ehhez az új fejlesztéshez? Kipróbálnád a motorodon?

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x