fbpx

Új Ducati Diavel V4-es Granturismo motorral

Ducati Diavel V4 2023Motor

A Diavel az 1158 köbcentiméteres V4 Granturismo motort alkalmazza, amely a motor tervezésének központi eleme. Ugyanakkor olyan műszaki választás, amely javítja a teljesítményt, a dinamikát és a vezetési élményt, köszönhetően az ellenirányú forgattyús tengely kifinomult választásának is, amely csökkenti a giroszkópikus hatást, miközben növeli a motor agilitását.

Erőteljes (168 LE), minden fordulatszámon gazdag nyomatékkal (a csúcsérték 12,8 kgm 7.500 fordulat/percnél, 0,5-tel több, mint a Multistrada V4), ugyanakkor rendkívül könnyű és kompakt, a V4 Granturismo (amely a Panigale V4 és a Streetfighter V4 Desmosedici Stradale-ból származik) ugyanakkor sima, szabályos és élvezetes a legalacsonyabb fordulatszámtól kezdve.

Alacsony üzemeltetési költségek is jellemzik, a 60 000 km-es időközönkénti nagyobb karbantartás (ez világviszonylatban rekordérték), valamint a kiterjesztett kikapcsoló rendszernek köszönhetően hatékony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás. Ez a funkció nemcsak álló helyzetben, hanem alacsony fordulatszámon, csökkentett motorterhelés mellett történő utazás közben is kikapcsolja a hátsó hengersort.

A Twin Pulse gyújtási sorrend, valamint a “hangminőségre” nagy figyelmet fordítva kifejlesztett dedikált kipufogórendszer összetéveszthetetlenül jellemzi a V4 Granturismo bélyegét. A hátsó hengerek kiterjesztett deaktiválási rendszere, amely lehetővé teszi, hogy a motor kéthengeres vagy négyhengeres üzemmódban működjön.

A fokozatossága miatt észrevehetetlen átmenettel, a kipufogóhang hangjának változását idézi elő, amikor az egyik üzemmódból a másikba vált. Mélyebb frekvenciájú hang jellemzi a V4 Granturismót, amikor csak a két első henger aktív. A frekvenciák viszont magasabbak lesznek, amikor mind a négy henger működik.

Ducati Diavel V4 2023

Alváz és ergonómia

A V4-es Granturismo motor üdítő teljesítménye egy ilyen motorkerékpárhoz képest meglepő agilitással és dinamikával párosul. A Diavel V4 önsúlya üzemanyag nélkül 223 kg, ami több mint 13 kg megtakarítást jelent (-5 a motoron, -8 a járművön) a Diavel 1260 S-hez képest, köszönhetően a V4 Granturismo könnyedségének és a számos alkatrészre vonatkozó speciális intézkedéseknek.

Mindezt az alkatrészek kifinomultságával és hatékonyságával, egy 50 mm-es fordított villával és egy cantilever-mintázatú lengéscsillapítóval, mindkettő teljesen állítható. A fékrendszer Brembo Stylema® féknyergekre és kettős 330 mm-es első tárcsákra támaszkodik.

Az eredmény egy lélegzetelállító gyorsulásra és lassulásra képes motorkerékpár. A 168 lóerős V4-es Granturismo teljesítménye ugyanis a 240/45-ös hátsó gumiabronccsal és a dedikált áttételezéssel kombinálva lehetővé teszi, hogy 0-ról 100 km/h-ra kevesebb mint 3” alatt gyorsuljon fel, igazán lenyűgöző lökettérfogattal.

Nincs még vége, lapozz!

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x