fbpx

Törött kormány fosztotta meg a harmadik helytől Kovács Nikit

kovacs niki 02 akcioLegsikeresebb női gyorsasági motorversenyzőnk múlt hétvégén az összetett harmadik hely megtartásának reményében utazott el Dohába, ahol a katari nemzetközi bajnokság Superstock 600-as kategóriájában vette fel az erősebb nem képviselőivel a harcot.

A szerencse (idén nem először) elpártolt mellőle, amikor az utolsó verseny 7. körében menet közben eltört a kormánya! Niki hálás a sorsnak, hogy nem történt baj, és a két rögzítő csavar kitartott, de egyelőre még félig üres számára a pohár, hiszen nemcsak a futam második helyéről csúszott le, de egy ponttal a bajnoki bronzról is.

 

„Idén fogtam már ki hibás gumit, volt, hogy szétszakadt menet közben a bőrruhám zipzárja, de arra a legvadabb álmaimban sem gondoltam, hogy így csúszok majd le a bajnoki dobogóról. Pedig egy nappal korábban egyéni csúcsot is futottam.” – eleveníti fel a történteket a 2011-ben férfiak között magyar bajnoki harmadik versenyzőnő.

Hat pont előnnyel várta a katari nemzetközi versenysorozat utolsó három futamát Kovács Niki. Két héttel korábban az egyik versenyt elhalasztották a hatalmas szél és homokvihar miatt, így múlt hétvégén három futamot rendeztek a losaili pályán.

A pénteki versenyen lányunk remek köridőt motorozva továbbra is életben tartotta az összetett harmadik hely esélyét, épp csak lecsúszva a dobogóról.

„Ennyit számít, ha nem két hónap után ülök ismét motorra, ahogyan két hete tettem. Sajnos támogatók híján egyelőre nincs lehetőségem itthon vagy Európában versenyezni, de remélem, ez hamarosan megváltozik.” – mondta Niki.

A szombati két versenyen az volt a cél, hogy mindkét futamot legalább az első négyben zárja, és egyszer összetettbeli riválisa előtt végezzen. Az elképzelés első fele teljesült, és majdnem a második is.

Az első futam még épp a naplemente előtt kezdődött, ami azt jelentette, hogy negyven fokos hőségben kellett helyt állniuk a versenyzőknek és a motoroknak is. „Egyszer sem ment 100 fok alá a motor vízhőmérséklete, de tudom, hogy sokan voltak még így ezzel. Ennek ellenére, menni kellett.”

A második versenyen Niki hatalmasat rajtolt, és az első köröket is férfiasan megnyomta, így négy kör alatt hat másodperces előnyt épített fel, és biztosan haladt a harmadik helyen.

„Minden a tervek szerint alakult, amikor a hetedik kör felénél, a sikánban átrakva a motort, egy nagy pukkanást hallottam a kormány felől. Először azt hittem, a frissen felrakott kormánygátló adta meg magát. Akkor még nem éreztem semmi különöset, ezért mentem tovább, gondoltam, az egész szezonban megoldottam a kormánygátló nélkül, akkor most is menni fog. Aztán fél körrel később a célegyenes végén alig tudtam megállni, mert a fékkar lejjebb került, mint volt – utólag már tudom, ekkor kezdett el mozogni a kormány, ami korábban eltört. Hatalmas szerencsém volt, hogy nem esett le azonnal… Abba jobb bele sem gondolni.

Utólag átgondolva, talán nem volt okos ötlet, de végigmentem a versenyen. Minden pillanatban azt figyeltem, hogy mennyivel mozog jobban a kormány a jobb kezemben, féktávon pedig igyekeztem a lehető legkevesebb terhet rárakni, végig a bal karommal kompenzálva. Végül is velem voltak az égiek, mert a csavarok kibírták a hatalmas terhelést. Közben persze végig csak a „miért” járt a fejemben. Második lehettem volna, mert bár ketten később megelőztek, így is alig tudtak ellépni tőlem. De az életben persze nincsen „ha”. Most még friss az élmény, ezért nagyon bánt, hogy pont akkor történt mindez, amikor tökéletes formában motoroztam.

Egy ponttal ugyan lecsúsztam az összetett dobogóról, de így is háromszor állhattam fel idén a pódiumra, kétszer a MotoGP-n megrendezett betétfutamon, ami hatalmas öröm volt. Köszönettel tartozom a katari szövetségnek és Nasser Khalifa Al-Atya elnök úrnak a lehetőségért. Jövőre remélem, még jobb eredménnyel tudom majd meghálálni a belém vetett bizalmat.” – zárta Niki, aki mostantól minden erejével arra koncentrál, hogy támogatókat találjon karrierje folytatásához.kovacs niki 01 rajtracskovacs niki 03 akciokovacs niki 04 kormany

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x