Túrarobogó a javából: Honda Forza 750 2021 teszt – VIDEÓVAL!
Nem véletlen, hogy idén a Honda 2020-ban bemutatott luxusrobogója, a Forza 750 volt az egyik díjazott a neves Red Dot Design Awards versenyen. Ami miatt kiérdemelte ezt az elismerést, az a kiváló vezetési élmény, a látványos megjelenés és a sokoldalúság voltak.
Úgy tűnik, egyre nagyobb az igény az olyan többfunkciós járművekre, amelyek a városi közlekedés mellett hétvégi- vagy akár hosszabb túrázásra is alkalmasak. Ez az ötlet vezérelte a Honda tervezőit is, amikor a 125-ös és a 350-es Forza mellé megálmodták a 750-es csúcsmodellt.
Az ötlet bevált, és a vásárlók tömege mellett a szakma is elismerte a robogó paletta zászlóshajóját. Ráadásul én is csak csupa pozitívumot tapasztaltam a nyergében a teszt egy hete alatt. Ehhez persze kellett az is, hogy előtte az X-ADV-t is kipróbálhattam. A két motor sok dologban hasonlít egymásra és persze sok különbség is van.
Számomra felüdülést jelentett az X-ADV után, hogy a Forza 750-ről kényelmesen leért a lábam a talajra. Így már a lábszáramon sem nyomta a lábtartó az előző héten szerzett kék-zöld foltokat. A különbség a műszaki leírás szerint mindössze 3 cm a két motor ülésmagassága között (a Forza 79, az X-ADV 81 cm magas), nekem legalább 10 centinek tűnt kényelem és vezetési biztonság szempontjából.
Még több kép a Forza 750-ről a galériában
Ez az érzés egyébként abból is adódhat, hogy míg a Forza 750 rövidebb és szélesebb, az X-ADV hosszabb tengelytávval, de keskenyebb felépítéssel került a szalonokba. A szélesebb testhez szélesebb fotel is dukál természetesen. Azt, hogy összességében a Forza a magasabb, meg sem tippeltem volna.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Óriásrobogó kalandoroknak: Honda X-ADV 2021 teszt – VIDEÓVAL!
A Forza 750 hátránya nekem, hogy a kormány helyzete alacsonyabb. Hogy mennyivel, erről nem találtam adatot. Nyilván más az üléspozíció a két motoron. Míg az X-ADV magasabb felépítésű, nagyobb hasmagassággal és felegyenesedettebb testhelyzettel vezethető, a robogókon mindig kicsit elkényelmesedettebb az ember, mintha egy fotelben ülne. Nekem viszont ettől a helyzettől hosszabb távon megfájdult a hátam.
A Forza 750 motorjáról csak ugyanazt lehet elmondani, amit az X-ADV-ről, hiszen mindkét robogó ugyanazt az Euro 5-ös előírásoknak megfelelő, 745 köbcentis, folyadékhűtéses, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres motorblokkot kapta.
Az okos indítókulcs szintén ismerős volt már: nem kell sehova bedugni, elég, ha a sofőr a zsebében hordja. Ha 2 méterre megközelíti a motort, akkor a zár kiold, és már indulhatunk is. Ugyanezzel a kulccsal működik az üzemanyagtartály zárja és az ülés alatti, 22 literes tároló is.
Szintén ugyanaz az 5″-os, folyadékkristályos kijelző segíti a motor lelkéhez a navigálást, mint az X-ADV-n. Az előre beállítható vezetési módok közül azonban érthetően hiányzik a „Gravel”, vagyis a földutas mód.