Tetovált gép, avagy Bandita choppere Jawa 250-ből
A vas sorsáról
Bandita choppere azt hiszem 2003-2005-ig épült. Azért készült sokáig, mert saját pénzen kellett befejeznem. Németh Bandinál kezdtem építeni, és nagyon keveset tudtam időben dolgozni rajta, ezért lassan haladtam. Banditának, a megrendelőnek elfogyott a türelme, és nem finanszírozta tovább úgy döntött, irány a NoviCasino. De a motor kellett neki. Ráadásul Németh Banditól is el kellett költöztetnem, ekkor jött az első Attisnál töltött korszak.
Pénzügyi nehézségek miatt eladtam a kormánykifliket, ekkor jöttek az MZ kiflik, amik ismét sok időt (és pénzt) vettek föl. Párhuzamosan sok gépen dolgoztam, ezért is volt kevés idő és pénz egy adott példányra. Aztán a másik ok, hogy ekkor dolgoztam autószerelőként, és nagyon keveset kerestem. Utána géplakatosként, ekkor se pénz, se idő nem volt (egy diáknak több volt az órabére, és heti 6 nap, napi 12 órában kellett nyomni, gyakran még vasárnap is).
Aztán jött a Bán Aladár utcai korszak, ekkor már jó helyen dolgoztam, akadt néha pénz is, idő még inkább, ekkor haladtam nagyot a vassal. De ekkor már eltelt vagy két év. Itt készültek a nagyon kezdetleges felszereltségű garázsban a félkész vasról a fotók. Ez némileg megnyugtatta Banditát, akitől korábban nem szép hangnemű telefonhívásokat kaptam.
Aztán jött a befejezés, a rengeteg kínlódás a villamossággal, amit végül Komáromban sikerült megoldatnom. Ott készültek a végleges verzió fotói. Illetve azt hittem, hogy véglegesé. A 200 km-re elvitt vasat nem műszakiztatták le (csúszópénz ellenére sem, amit persze eltettek), mert annyira régen nem volt műszakija, hogy nem merték bevállalni (ezt is utólag tudtam meg).
Egy út maradt: eladni álmaim vasát, a 350-es 12V-s Jawát, hogy az árán vehessek egy leműszakiztatható 250-es gyári Jawát, annak a számai kerültek Bandita vasába, át kellett fújatnom bordóra, két vas egy papírral, de nem volt más út. Elég csúnya lett a fújás, de legalább ingyen volt. Az összes matrica újra.
Sebaj, először a gyári vasat vittem Szombathelyre, aztán az átépítettet (tiszta olcsó kör volt). Pár hónap múlva le kellett mennem, mert a villáról letört a féknyerget fölfogató fül, visszahegesztette, de nem bízik benne, alakítsam át dobfékesre. Kókányolás, leutazás saját költségen háromszor, idegesség, de meglett.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Közben hallom a híreket, hogy egy helyi „mesterrel” „javíttatja”. Amit lehetett, elbasztak rajta. Nem ment vele ötször Bandita.
Aztán hírek: eladta bagóért külön a gyári vasat! Bazdmeg! Amikor a szájába rágtam, hogy a két vasnak egy papírja van, és csak EGYÜTT lehet eladni a kettőt! És nem sokkal később szintén bagóért rásózta valami hülyére az így már leműszakiztathatatlan vasat!
Az új tulajdonos valamiért kiszedte a gyertyát, és úgy hagyta télire egy beázó féltető alatt. Persze a főtengely meg se moccant. Így akarta rásózni kurva drágáért Bélafi Dávid barátomra, aki érthető módon nem vette meg, ergo ott rohad el a féltető alatt a vas, úgy, hogy gyakorlatilag én mentem vele a legtöbbet, és valamikor simán elfogadtam volna saját vasnak!
Csak a berúgókaron kellett volna hajtani, és a hátsó sárvédő rögzítésén módosítani, de simán elfogadtam volna sajátnak. Többek közt azért, mert a blokkja jobb VOLT, mint a sajátom. Hibátlanul megbecsülték a munkámat.