Te eltetted már? A motorkerékpár téli pihenője a garázsban
Be kell vallanom, az én motorom már a téli pihenőjére készül. Igaz, még nincs teljesen lerakva, ugyanis épp szervizben van. A tél ugyanis arra is jó alkalom, hogy a nyáron elmaradt karbantartást bepótoljuk.
Érdemes előre gondolkodni, ha tavasszal az első napsugárra szeretnél már az utakon csapatni. Ne várd meg az utolsó pillanatot, vidd el a szerelőhöz a motort most, ha valami komolyabb javítani való van rajta. Most van néhány hónap, hogy megérkezzenek az alkatrészek és azon sem kell paráznod, hogy a szerelőnek nem lesz ideje tartani a határidőt.
Ha idén nem cseréltél olajat, ezt is megcsinálhatod most. Ha friss olajjal áll a motor, kisebb az esélye a lerakódásoknak.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ne te legyél az, aki utolsó pillanatban kapkod, és amikor már 20 fok van, akkor csattogsz be a szervizbe, hogy most azonnal csinálják meg a motorod. Az sem utolsó szempont, hogy még kifoghatsz egy- két jó napot, amikor száraz úton, saját lábán viheted el a motorod, nem kell gondoskodni külön szállításról.
Nekem külön szerencsém volt. Még nyáron volt róla szó, hogy „majd télen” megcsináljuk a telóolaj- és a kormánynyak-csapágy cserét, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar sorra kerül majd a motor. Sajnos, aki előttem be volt írva a szervizbe karanténba került, így Sanyikánál a Radical Garázsban felszabadult egy hely.
Végül úgy néz ki, hogy komplett karbantartás lesz. Kiderült, hogy a fejidom tartókonzol most a másik oldalon tört el, és kivetettem a hátsó ültetést is. Most még a kuplungbovdenre várunk és jöhet is haza, hogy téli álmot aludjon tavaszig.
10 éve együtt: Harley-Davidson FLHX Street Glide 2006 tartósteszt
Hogyan tedd el a motorod télre?
Ezúttal nem fogom részletezni, hogy mik az ajánlott tennivalók, mielőtt hosszabb időre lerakod a motort, hiszen több cikk is született már erről az évek alatt.
Az enyém egy nyitott, fűtetlen garázsban áll télen is, teli tankolva. Az akkumulátort általában kivesszük és a padláson egy csepptöltő segítségével töltjük. Ez azért jó, mert nem megy folyamatosan a töltő, viszont állandó töltésen tartja az akkumulátort, hogy ne merüljön ki. Mióta megvan, idén először kellett akkumulátort cserélni, szóval mindenképp meghálálja az akksi az efféle gondoskodást.
Van egy profi ponyvám is, amivel természetesen letakarom mindig. Ezzel védem a macskáktól, akik előszeretettel szunyókálnak az ülésemen és félek, hogy összekarmolják a fényezésemet a fel-le ugrálással. Ennek a ponyvának olyan a belső felülete, hogy nem engedi lecsapódni a párát a motorra. Elvileg. Azért mindig hasznos, ha a ponyva alatt egy pokróccal is letakarjuk télire a motort, így kisebb az esélye, hogy a vakrozsda kialakuljon.
Én nem szoktam felbakolni, de a férjem télire felemeli a chopperét. Ebben megoszlanak a vélemények, hogy melyik tesz jobbat a guminak. Ha felemeled, a teleszkópod lóg, ha a gumin áll, érdemes időnként átforgani, hogy ne végig ugyanazon a helyen nyomódjon. Én nem bonyolítom ezzel az életemet.
[wpdiscuz-feedback id=”hji2rdabrp” question=”Neked mik a praktikáid a téli pihenő alatt? Mivel óvod a motorod, hogy a lehető legjobb formában kezdhesse a szezont? ” opened=”0″]Neked mik a praktikáid a téli pihenő alatt? Mivel óvod a motorod, hogy a lehető legjobb formában kezdhesse a szezont? [/wpdiscuz-feedback]