HírekMotorokMotorozás

Te is „elmacskásodsz” a motoron?

faterok motoronEgy hosszú út után érezted már úgy magad, amikor leszálltál a motorról, mint Dudley, a Faterok motoronban? – Amikor megpróbáltál volna elindulni a két lábadon, kicsit megrogytak ám… Mit lehet ez ellen tenni?

Ismét a Bridgestone egy felmérése késztetett a cikk megírására, ugyanis az autósok körében végzett felmérések megint csak rávetíthetőek a motorosokra.

Sokan nem csak túrázni, hanem munkába is motorral járnak, és a rohanó világunkban kíváncsi lennék, hány motoros tornázik, sportol valamit, hogy bírja a folyamatos ülést a munkahelyen, a motoron…

Íme a kivonat a Bridgestone felméréséből!:

„A motorizáció folyamatos térnyerésével és életmódunk változásával egyre többet használjuk autónkat. Mindeközben az autóipar is egyre kényelmesebb és komfortosabb kocsikkal kényeztet minket, így folyamatosan növekszik a vezetéssel, azaz ülő testhelyzetben töltött idő, ami számos egészségi kockázatot rejt magában.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Annak érdekében, hogy felmérje, mennyit sportolnak a gépjárműveikben ülve töltött idő ellensúlyozására a magyar sofőrök, a Bridgestone az Ipsos piackutató segítségével idén szeptemberben online felmérést végzett 200, autót rendszeresen vezető körében. A kutatás rávilágít arra, hogy az autóvezetők 57%-a minden nap, míg 34%-uk pedig hetente többször használja az autóját: minden második (53%) autós pedig legalább heti 4-6 órát, összességében átlagosan 5,1 órát tölt az autóban ülve.

Statisztikák szerint Magyarországon 50% körüli a minimum 6-8 órában ülőmunkát végzők aránya, ezen felül pedig még naponta átlagosan 4 órát töltünk a televízió előtt, vagyis a lakosság jelentős része napi 11-13 órát tölt ülve. A felmérésben résztvevők 63%-a használja munkába járásra vagy munkaeszközként gépjárművét, így azzal, hogy még a munkába menet is kényelmesen, de ülve gurulunk minden nap, tovább nyújtjuk az ebben a testhelyzetben eltöltött időt, holott az hosszútávon vérkeringési problémákhoz és gerincbántalmakhoz, sőt pszichés zavarokhoz is vezethet és emésztésünkre is rossz hatással van.

Ülő életmódunk ellenére a Bridgestone felmérésében megkérdezettek autósok mindössze 34%-a figyel arra tudatosan, hogy a hosszabb üléssel járó munkanapokat sportolással ellensúlyozza, 51%-uk általában az egészség megőrzéséért, 31%-uk kedvtelésből, 14%-uk a mindennapi életviteléből adódóan, 11%-uk pedig már egészségi okokból, orvosi utasításra sportol. A mindennapi autózás mellett mindössze a válaszadók 15%-a sportol naponta. Az autóvezetők körében az ingyenes szabadidős sportok, a kerékpár, az otthoni torna és a futás a legnépszerűbbek, így a válaszadók több mint fele (52%) nem költ sportolásra. Az autóvezetők saját bevallásuk szerint heti 3 alkalommal végeznek testmozgást, mégis nagyon kis részük, mindössze 5%-uk érzi magát csúcsformában, a 29%-uk átlagos fizikai állapotban lévőnek, 17%-uk pedig kifejezetten ellustultnak érzi magát.

„Magyarországon ma 3,2 millió személygépkocsi van forgalomban, a vezetés hozzátartozik a mindennapjainkhoz. Nem szabad ugyanakkor elfeledkezni arról, hogy a hosszabb üléssel töltött időt sporttal kompenzáljuk, hogy elkerüljük az állandó testtartásból származó egészségi kockázatokat” – mondta Károlyi Katalin, a Bridgestone Magyarország marketingvezetője.

Arra a kérdésre, hogy gyakoribb sportolásra motiválná-e, ha a testmozgás egyúttal megmérettetést vagy nyereményt is jelentene, az autósok 72%-a, jellemzően a 18-34 éves korosztály, igennel választolt: 30% a versenyzés élményéért sportolna inkább, 42%-ukat pedig valamilyen jutalom lehetősége sarkallna aktívabb életmódra.”

Fotó: Faterok motoron film

Te mit teszel a fittséged megőrzése érdekében?

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük