MotorbemutatóMotorok

Álommotor az úttalan utak szerelmeseinek – Taurus, az igazi sárdagasztó

taurus bike 01Endurod van, vagy esetleg krosszmotorod? Csak az úttalan utakon érzed otthon magad? Magabiztosan ülsz terepmotorod nyergében? Király! Akkor itt van neked valami egészen más. Az orosz Taurus gépei valami egészen más élményt nyújtanak a susnyásban, mint amit eddig a terepen való közlekedés során átéltél. Ezt látnod kell!

A kétkerék-meghajtású rendszernek és a szokatlanul nagy, ballonos gumiknak köszönhetően nem csak a gyakorlott terepmotorosok tudnak megbirkózni a nehéz útviszonyokkal. Attól függően, hogy mennyi kiegészítő felszereléssel látjuk el a kis duci motort, súlya 47 és 74 kilogramm között alakul, így a már szó szerint is járhatatlan helyeken – mármint két keréken járhatatlan – egyszerűen a hónunk alá csaphatjuk, és átemelhetjük a kritikus pontokon. Klassz, mi?

A kisebbik Taurusnak két változata van. A Taurus 2 könnyebb, és alacsony nyomású gumikkal rendelkezik, míg a Taurus 2M a kiegészítők miatt kissé nehezebb, de emellett erősebb és nagyobb teherbírású gumikkal rongyol a Tundrában. Ha esetleg műszaki probléma adódna, – vagy csak könnyebben szeretnénk szállítani – az egyszerű kialakítás miatt szétszerelése gyerekjáték, és ez a művelet roppant rövid idő alatt lehetséges. Ilyen állapotban tárolása és szállítása sem okoz gondot, mivel az így keletkezett, két darab csomag bármely autóban elfér.

Mindkét változat egy három sebességfokozattal rendelkező váltót kapott, melyek az 5,5 lóerős, óránként 1,2 literes fogyasztással rendelkező erőforrások segítségével 60 km/h-s maximális sebességre képesek. A kormány 55 fokos elfordulási szöge is szokatlan. Viccesen, akár a kerékpárok esetében, szinte visszafelé is fordul, így vigyázni kell, be ne „bicskázzon”, akár egy pótkocsis teherautó vontatója.

A Taurus 2 és 2M modellek ára 980 dollár, azaz 270 000 forint körül mozog, ami nem mondható túl soknak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A bucikerekű gépek legnagyobb változata a Taurus 2×2, mely erősebb, nagyobb amellett, hogy szintén csekély súllyal és összecsomagolható kialakítással bír.

Már más gyártók is próbálkoztak korábban azzal, hogy az első kerékhez is kialakítottak különféle hajtási módokat. Az oroszok sem akartak kilógni a sorból, így a Taurus is mindkét kerekét hajtja. Ezzel az opcióval egy igazi terep-betyárt teremtettek.

A nagy Taurus a kivételesen nagy gumik és az egyedi hajtáslánc miatt hatásosan továbbítja az erőt szinte bármely talajra, így könnyedén gázol át mindenen. Ezt az erőt egy 210 cm3-es, 7 lóerős motorblokk biztosítja, mely a kisebb Taurusokhoz hasonlóan 1,2 liter benzint fogyaszt egy óra alatt, de csak 35 km/h sebességre gyorsítja fel a gépezetet. Itt már csak kétfokozatú váltóval találkozhatunk, de a szintén 55 fokos kormányelfordulás már ismerős lehet. Az őrült száguldást a mindkét keréknél megtalálható tárcsafékek zabolázzák meg.

Lehet nagy hó, laza homok, lucskos sár vagy mindent elnyelő mocsár, a Taurus tuti nem fog cserbenhagyni. Ha mégis beragadna valahol a trutyiba, 89 kilogrammos súlyának köszönhetően könnyedén felkaphatod, és átsegítheted a szorult helyzetből, és folytathatod utadat. Ha már meguntad, hogy minden terepen te vagy a király, akkor ezt is csak egyszerűen csomagold össze, és dobd be a kocsi csomagtartójába, és állj be négy keréken a dugóba araszolni.

A Taurusok tökéletesek kempingezők, vadászok, horgászok számára, de azok is megtalálják benne a számukra megfelelő tulajdonságokat, akik homokon, havon, befagyott tavakon vagy épp vízen szeretnék felfedezni a nagyvilágot.taurus bike 02taurus bike 03taurus bike 04taurus bike 05taurus bike 06taurus bike 07taurus bike 08

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük