Tartós teszt: Összebariztunk a Honda CL 500-zal – VIDEÓVAL!!!
Mindig szerettem volna egy kisebb motort a saját motorom mellé, amivel a hétköznapokban járhatok. A robogó nekem nem jött szóba, azt valahogy nem adja azt a motorozás érzést. A Honda Magyarország kitalálta a gondolatomat, és kaptam az idei szezonra egy Honda CL 500-at.
Tavaly előtt már majdnem megvettem a Honda CMX 500 Rebel tesztmotort szezon végén, mert annyira élveztem vele közlekedni a hétköznapokban. Imádtam, hogy ott áll a garázsban elöl (a biciklik mellett), és bármikor, amikor mennem kell valahova, csak egy bukósisakot kell felvennem, nyomom a gombot és már indulok is. Aztán végül inkább napelemet szereltettünk a házra az árából.
Amúgy a kis Rebel nekem látványra és érzésre is kicsi volt (180 cm magas vagyok), de olyan vagányul nézett ki mattfeketében… amúgy teljesen az én stílusom. Ha annak idején, amikor elkezdtem motorozni 1996-ban létezett volna ez a modell, biztos ilyet akartam volna. Helyette maradt a 600-as Honda Shadow, ami amúgy szerintem valahogy nagyobb volt, hosszabb felépítésű, szóval az én alkatomnak jobban megfelelt akkor.
Aztán tavaly a húgom a 750-es Honda Shadow helyett vett egy CL 500-at Floridában, és én is pont ugyanolyan tesztmotort kaptam – ugyanolyan, narancssárga színben. Persze nem hozta azt a vagány, dirty rocker érzést, mint a Rebel, de a hétköznapi használatban szuper volt a Suzuki Swift helyett.
Amikor idén felmerült a lehetősége, hogy megkapnám a Honda Scramblert tartós tesztre, egyből fellelkesültem. Most, hogy már a gyerekeket nem kell feltétlenül mindenhova nekem szállítgatnom, és a heti egy bevásárlásra még mindig ott a Swift, tök jó lesz, hogy a hétköznapokon is meglesz a motorozás érzése.
És ami a legjobb, hogy már a gyerekeket is tudom furikázni, így például a lányomat tudom vinni motorral lovagolni, a fiamat pedig furulya órára…
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
És itt megkérdezhetnétek, hogy akkor miért nem viszem őket a saját motorommal. A magyarázat az, hogy a motorom úgy el van ásva a garázsban, kerékpárokkal körülvéve és letakarva, hogy az nem életszerű jelen helyzetben, hogy ilyen kisebb utakra előlvegyem. Ráadásul nagy és nehéz, és emiatt olyan érzésem van, hogy jobban be is kell öltöznöm, ha a Street Glide-dal közlekedek.
Ezzel szemben a „kis” Honda (most ez a név ragadt rá itthon) olyan nekem, mint egy motorizált bicikli, amire felülök és hipp-hopp, ott vagyok, ahol szeretném.
A Honda CL 500-Scramblert 623 kilométerrel kaptam meg április 25-én – csak azóta úgy beindult a szezon, hogy csak kapkodom a fejem, emiatt nem volt időm eddig beszámolni a jó hírről.
Azóta folyamatosan használom, szállítom rajta a gyerekeket, elugrok a postára és intézem az ügyeket a városban.
Egyébként ez a legnagyobb változás jelenleg az életemben, hogy lassan elmondhatom, hogy többet voltam Budapest belvárosában az elmúlt három hétben, mint az elmúlt években összesen, ugyanis kocsival nagy ívben kerülöm az olyan eseményeket, ami miatt be kellene mennem.
A Scramblerrel többször átmentem az Erzsébet hídon, amit imádok (Minden hídon szeretek átmenni, és motorral a legjobb.), mentem a rakparton, és számszerűsíthető előnye, hogy a XVI. kerületből a XI. kerületbe csúcsforgalomban 75 perc helyett (ennyi volt kocsival, és el is késtem), 35 perc alatt értem oda a következő alkalommal motorral.
És ha már az előnyöknél tartunk: első alkalommal a 18. Nemzetközi Női Motoros Nap alkalmából szervezett vezetéstechnikai tréning előtt tankoltam bele. Már két osztást lement a műszeren a jelzés, így gondoltam elkerülöm, hogy a rutinpályán fogyjon ki belőle a benzin. Amikor megláttam, hogy 1800 Ft-ot kell fizetnem, csak dörzsöltem a szemem, hogy biztos rosszul látok.
Azóta már tankoltam többször is, de a maximum 3000 Ft volt… akkor még egy osztással lejjebb engedtem a műszert. Egyelőre nem mertem jobban kifogyasztani, hiszen a Harley-n pl., amikor már elkezd látszani, hogy csökken a benzinszint, akkor az azt jelenti, hogy már ideje tankolni. De legközelebb még bátrabb leszek, mert kíváncsi vagyok, hogy mennyit megy el egy tank benzinnel. Vagy hogy hogy jelez, amikor már majdnem üres. Egyáltalán jelez-e?
Egyébként jelenleg 3,2 litert mutat a műszer átlagfogyasztásnak 100 kilométeren, amivel megdöntöttem a tavalyi rekordomat a Scramblerrel, tudniillik akkor 3,5 litert fogyasztott nekem.
Úgyhogy most itt tartunk.
Természetesen rögtön kapott egy telefontartót, mert ugye sokat járok a városba és látnom kell a navigációt, és szereltem rá egy kamera tartót is, hogy legyenek onboard felvételek. Ami nagyon hiányzik, az egy táska, de hamarosan az is meglesz, addig beszereztem egy hátizsákot a CsamShop-ból.
Most 950 km van benne összesen, úgyhogy hamarosan vissza kell vinnem ezres szervizre.
És ami még eszembe jutott, hogy majd figyelnem kell, hogy a CL-en zsírozni kell majd a láncot rendszeresen, mert ez nem szíjas, mint a Street Glide. Csak el ne felejtsem!
Honda CL 500 Műszaki adatok
Motor
Furat × löket (mm) | 67 x 66,8 |
Keverékképzés | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Kompresszióviszony | 10.7:1 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 84 g/km |
Összlökettérfogat (cm3) | 471 ccm |
Motortípus | Folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, soros, négyütemű, négyszelepes, kéthengeres |
Teljesítmény | 34 kW (46.6 LE) @ 8500 ford./perc |
Forgatónyomaték | 43,4 Nm @ 6250 ford./perc |
Olajmennyiség (liter) | 3,2 liter |
Indítás | Elektromos |
Zajszint (dB) | L (teljes gázzal)- 76,1 dB; L (városban) – 72,9 dB |
Méretek és tömeg
Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) | 12V 7Ah |
Villaszög | 27° |
Méretek (HxSzxM) (mm) | 2175 mm x 830 mm x 1135 mm |
Alváztípus | Acél hídváz |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 12 liter |
Üzemanyag fogyasztás (l/100 km) | 3,6 l/100 km |
Szabad hasmagasság (mm) | 155 mm |
Saját tömeg (kg) | 192 kg |
Ülésmagasság (mm) | 790 mm |
Utánfutás (mm) | 108 mm |
Tengelytáv (mm) | 1485 mm |
Erőátvitel
Tengelykapcsoló felépítése | Olajfürdős, többtárcsás, kuplungasszisztenssel |
Végáttétel | Lánc |
Sebességváltó típusa | Hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó |
Műszerek és elektronika
12V csatlakozó | Opcionális |
Műszerek | Folyadékkristályos műszeregység, két napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző és váltókapcsolásra figyelmeztető jelzés |
Hátsó lámpa | LED |
Automatikus Vészvillogó | Igen |
Fényszóró | LED |
Kerekek
ABS rendszer | 2 csatornás |
Első fék | 310 mm átmérőjű tárcsa, kétdugattyús féknyereg |
Hátsó fék | 240 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg |
Első felfüggesztés | 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópvilla 150 mm-es rugóúttal |
Hátsó felfüggesztés | 45 mm-es acélcsövekből összeállított lengővilla, kétoldali rugóstag, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítés |
Első abroncs | 110/80R19M/C 59H |
Hátsó abroncs | 150/70R17M/C 69H |
Felni elöl | Öntött alumínium |
Felni hátul | Öntött alumínium |
Ára: 2 729 000 Ft
Ugye milyen jo! Kivancsi vagyok milyen taskat veszel ra, mert az nekem is hianyzik.
A gyári egyoldalas oldaltáska lesz. Majd megmutatom azt is. Fotón vagányul néz ki