KiemeltMotorokMotortesztek

Tartós teszt: Összebariztunk a Honda CL 500-zal – VIDEÓVAL!!!

Mindig szerettem volna egy kisebb motort a saját motorom mellé, amivel a hétköznapokban járhatok. A robogó nekem nem jött szóba, azt valahogy nem adja azt a motorozás érzést. A Honda Magyarország kitalálta a gondolatomat, és kaptam az idei szezonra egy Honda CL 500-at.

Tavaly előtt már majdnem megvettem a Honda CMX 500 Rebel tesztmotort szezon végén, mert annyira élveztem vele közlekedni a hétköznapokban. Imádtam, hogy ott áll a garázsban elöl (a biciklik mellett), és bármikor, amikor mennem kell valahova, csak egy bukósisakot kell felvennem, nyomom a gombot és már indulok is. Aztán végül inkább napelemet szereltettünk a házra az árából.

Amúgy a kis Rebel nekem látványra és érzésre is kicsi volt (180 cm magas vagyok), de olyan vagányul nézett ki mattfeketében… amúgy teljesen az én stílusom. Ha annak idején, amikor elkezdtem motorozni 1996-ban létezett volna ez a modell, biztos ilyet akartam volna. Helyette maradt a 600-as Honda Shadow, ami amúgy szerintem valahogy nagyobb volt, hosszabb felépítésű, szóval az én alkatomnak jobban megfelelt akkor.

Aztán tavaly a húgom a 750-es Honda Shadow helyett vett egy CL 500-at Floridában, és én is pont ugyanolyan tesztmotort kaptam – ugyanolyan, narancssárga színben. Persze nem hozta azt a vagány, dirty rocker érzést, mint a Rebel, de a hétköznapi használatban szuper volt a Suzuki Swift helyett.

Honda CL 500 Scrambler 2024 tartósteszt
Egyből felismertem a szalon udvarán, hogy ő lesz az.

Amikor idén felmerült a lehetősége, hogy megkapnám a Honda Scramblert tartós tesztre, egyből fellelkesültem. Most, hogy már a gyerekeket nem kell feltétlenül mindenhova nekem szállítgatnom, és a heti egy bevásárlásra még mindig ott a Swift, tök jó lesz, hogy a hétköznapokon is meglesz a motorozás érzése.

És ami a legjobb, hogy már a gyerekeket is tudom furikázni, így például a lányomat tudom vinni motorral lovagolni, a fiamat pedig furulya órára…

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

És itt megkérdezhetnétek, hogy akkor miért nem viszem őket a saját motorommal. A magyarázat az, hogy a motorom úgy el van ásva a garázsban, kerékpárokkal körülvéve és letakarva, hogy az nem életszerű jelen helyzetben, hogy ilyen kisebb utakra előlvegyem. Ráadásul nagy és nehéz, és emiatt olyan érzésem van, hogy jobban be is kell öltöznöm, ha a Street Glide-dal közlekedek.

Ezzel szemben a “kis” Honda (most ez a név ragadt rá itthon) olyan nekem, mint egy motorizált bicikli, amire felülök és hipp-hopp, ott vagyok, ahol szeretném.

Honda CL 500 Scrambler 2024 tartósteszt
A garázsban állandóan elérhető helyen áll. (Megtalálod a képen a Street Glide-ot?)

A Honda CL 500-Scramblert 623 kilométerrel kaptam meg április 25-én – csak azóta úgy beindult a szezon, hogy csak kapkodom a fejem, emiatt nem volt időm eddig beszámolni a jó hírről.

Azóta folyamatosan használom, szállítom rajta a gyerekeket, elugrok a postára és intézem az ügyeket a városban.

Egyébként ez a legnagyobb változás jelenleg az életemben, hogy lassan elmondhatom, hogy többet voltam Budapest belvárosában az elmúlt három hétben, mint az elmúlt években összesen, ugyanis kocsival nagy ívben kerülöm az olyan eseményeket, ami miatt be kellene mennem.

A Scramblerrel többször átmentem az Erzsébet hídon, amit imádok (Minden hídon szeretek átmenni, és motorral a legjobb.), mentem a rakparton, és számszerűsíthető előnye, hogy a XVI. kerületből a XI. kerületbe csúcsforgalomban 75 perc helyett (ennyi volt kocsival, és el is késtem), 35 perc alatt értem oda a következő alkalommal motorral.

Honda CL 500 Scrambler 2024 tartósteszt
A lovarda előtt természetes környezetben – bírja a földutat is.

És ha már az előnyöknél tartunk: első alkalommal a 18. Nemzetközi Női Motoros Nap alkalmából szervezett vezetéstechnikai tréning előtt tankoltam bele. Már két osztást lement a műszeren a jelzés, így gondoltam elkerülöm, hogy a rutinpályán fogyjon ki belőle a benzin. Amikor megláttam, hogy 1800 Ft-ot kell fizetnem, csak dörzsöltem a szemem, hogy biztos rosszul látok.

Azóta már tankoltam többször is, de a maximum 3000 Ft volt… akkor még egy osztással lejjebb engedtem a műszert. Egyelőre nem mertem jobban kifogyasztani, hiszen a Harley-n pl., amikor már elkezd látszani, hogy csökken a benzinszint, akkor az azt jelenti, hogy már ideje tankolni. De legközelebb még bátrabb leszek, mert kíváncsi vagyok, hogy mennyit megy el egy tank benzinnel. Vagy hogy hogy jelez, amikor már majdnem üres. Egyáltalán jelez-e?

Egyébként jelenleg 3,2 litert mutat a műszer átlagfogyasztásnak 100 kilométeren, amivel megdöntöttem a tavalyi rekordomat a Scramblerrel, tudniillik akkor 3,5 litert fogyasztott nekem.

Úgyhogy most itt tartunk.

Természetesen rögtön kapott egy telefontartót, mert ugye sokat járok a városba és látnom kell a navigációt, és szereltem rá egy kamera tartót is, hogy legyenek onboard felvételek. Ami nagyon hiányzik, az egy táska, de hamarosan az is meglesz, addig beszereztem egy hátizsákot a CsamShop-ból.

Most 950 km van benne összesen, úgyhogy hamarosan vissza kell vinnem ezres szervizre.

És ami még eszembe jutott, hogy majd figyelnem kell, hogy a CL-en zsírozni kell majd a láncot rendszeresen, mert ez nem szíjas, mint a Street Glide. Csak el ne felejtsem!

Honda CL 500 Műszaki adatok

Motor

Furat × löket (mm)67 x 66,8
KeverékképzésPGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Kompresszióviszony10.7:1
CO2-kibocsátás (g/km)84 g/km
Összlökettérfogat (cm3)471 ccm
MotortípusFolyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, soros, négyütemű, négyszelepes, kéthengeres
Teljesítmény34 kW (46.6 LE) @ 8500 ford./perc
Forgatónyomaték43,4 Nm @ 6250 ford./perc
Olajmennyiség (liter)3,2 liter
IndításElektromos
Zajszint (dB)L (teljes gázzal)- 76,1 dB; L (városban) – 72,9 dB

Méretek és tömeg

Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh)12V 7Ah
Villaszög27°
Méretek (HxSzxM) (mm)2175 mm x 830 mm x 1135 mm
AlváztípusAcél hídváz
Üzemanyagtank kapacitás (liter)12 liter
Üzemanyag fogyasztás (l/100 km)3,6 l/100 km
Szabad hasmagasság (mm)155 mm
Saját tömeg (kg)192 kg
Ülésmagasság (mm)790 mm
Utánfutás (mm)108 mm
Tengelytáv (mm)1485 mm

Erőátvitel

Tengelykapcsoló felépítéseOlajfürdős, többtárcsás, kuplungasszisztenssel
VégáttételLánc
Sebességváltó típusaHatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó

Műszerek és elektronika

12V csatlakozóOpcionális
MűszerekFolyadékkristályos műszeregység, két napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző és váltókapcsolásra figyelmeztető jelzés
Hátsó lámpaLED
Automatikus VészvillogóIgen
FényszóróLED

Kerekek

ABS rendszer2 csatornás
Első fék310 mm átmérőjű tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék240 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg
Első felfüggesztés41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópvilla 150 mm-es rugóúttal
Hátsó felfüggesztés45 mm-es acélcsövekből összeállított lengővilla, kétoldali rugóstag, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítés
Első abroncs110/80R19M/C 59H
Hátsó abroncs150/70R17M/C 69H
Felni elölÖntött alumínium
Felni hátulÖntött alumínium

Ára: 2 729 000 Ft

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

2 thoughts on “Tartós teszt: Összebariztunk a Honda CL 500-zal – VIDEÓVAL!!!

  • Ugye milyen jo! Kivancsi vagyok milyen taskat veszel ra, mert az nekem is hianyzik.

    Reply
    • A gyári egyoldalas oldaltáska lesz. Majd megmutatom azt is. Fotón vagányul néz ki

      Reply
Average
5 Based On 1

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük