fbpx

Szokatlan mentőtiszti kocsi állt szolgálatba a Váci Kistérségben

magyar mentomotor alapitvany 2019 1Idén 10 éves a Magyar Mentőmotor Alapítvány. Az ünneplés csendesnek tűnhet (valójában csak év végén lesz majd a tényleges születésnap), de a háttérben komoly munka folyik.

„OMSZ Mentőmotoros Szolgálat” – hirdeti büszkén a felirat egy kék-lime Honda CR-V oldalán, és a megkülönböztető jelzések egyértelművé teszik: sürgősségi mentést végző autóval van dolgunk. A kocsit a Magyar Mentőmotor Alapítvány vásárolta adó 1%-os felajánlásokból. Most azt is elmondták, miért ültek négy kerékre a motoros mentők.

Március 1-jétől szolgálatba állítottak egy új mentőtiszti kocsit, melyet most hivatalosan is átadtak az Országos Mentőszolgálat üzemeltetésébe. Az autó pontos típusa Honda CR-V 1.5 Elegance AWD 2019. Az összkerék errefelé tényleg kell, az autót pedig a bécsi, központi Honda támogatásával tudta megvásárolni az alapítvány.

Miért pont Vác?

Erre a kérdésre Dr. Hőnyi Péter, az Országos Mentőszolgálat operatív osztályvezetője adta meg a választ: “Az elmúlt évek statisztikai adatai azt mutatták, ezen a környéken van a legnagyobb szükség most gyorsan bevethető, magasan képzett, sürgősségi esetekre szakosodott “mentőegységekre.

Miért az autó?

magyar mentomotor alapitvany 2019 2Ezt már Varsányi Zoltántól, a Magyar Mentőmotor Alapítvány kuratóriumi elnökétől tudtuk meg, aki egyébként tagja a Mentőmotoros Szolgálatnak is. Az autó azért most került az Alapítvány tulajdonába, mert adományokból és adó1%-os felajánlásokból most sikerült összegyűjteni a megvásárlásához és felszereléséhez szükséges összeget. Az már régóta látszott viszont, hogy szükség van egy alternatív mentőjárműre, ami télen, éjszakánként vagy nyáron motorozásra alkalmatlan időben is bevethető.

A Mentőmotoros Szolgálat tagjai magasan képzett (és évente utánképzett) szakemberek, felszereléseik pedig világszinten is a legmodernebbek közé tartoznak: szokásos munkaeszközük, a mentőmotor megköveteli a kicsi és kompakt eszközök használatát, az általuk alkalmazott egyedülálló egyszemélyes mentési protokollok pedig a modern technika bevetését. Mostantól a Szolgálat tagjainak lehetőségük van motorozásra alkalmatlan körülmények között is együtt dolgozni, ráadásul garantáltan bevethetők azoknál a rendkívül sürgős eseteknél, amikre „specializálódtak”.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x