Szeret, nem szeret – Honda NC750X 2021 teszt
Első látásra beleszerettem. Nem most, még évekkel ezelőtt, amikor az első Honda NC-t megpillantottam. Aztán egyszer volt alkalmam kipróbálni… és a szerelem elmúlt. Kiegyensúlyozott, megy, teszi a dolgát, de a saját DRZ-m után kissé unalmasnak tűnt. Aztán lehetőségem lett tesztelni egyet… és újra beleszerettem. És kiszerettem belőle. És beleszerettem. És kiszerettem. És ezt játszottuk egy héten át…
A Honda NC750X-re azt mondják, hogy „unalmas”, meg „kezdőknek való”, „lányoknak ideális”, de nekem már az első utak alatt megcáfolta mindet. Az automata váltóval ellátott motort valóban egyszerű kezelni, könnyen irányítható, az alacsony súlypontnak, és a „beülős” ülésnek köszönhetően igen kellemes vele kanyarogni…
De fontos megemlíteni, hogy nem csak egy üzemmódja van: a kissé nagypapás Standard helyett Sport módra kapcsolva bizony már fickósabb a járgány, és igazán élvezetessé válik a használata. Olyannyira, hogy a 6 napos teszt során majdnem minden nap többet mentem vele, mint terveztem, mert egyszerűen nem akarózott róla leszállni.
Még több kép a Honda NC750X-ről a CsamClub galériában
Az utolsó napon reggel indultam Horvátországból, 11-kor már Magyarországon voltam, ahol inkább letértem a pályáról, hogy tekeregjünk még egy kicsit. Nem siettem haza… sőt. Érdnél már azon gondolkodtam, hogy végülis van még egy nap leadásig, mi lenne, ha tovább mennék Szlovákiáig, és ott még kanyarognék egyet.
A tesztet komolyan vettem.
A motor átvétele után egy lájtos délutáni bemelegítést eszközöltünk, majd másnap reggel elindultam Horvátországba, hogy a hegyekben, meg a tengerparton kanyarogjunk egy alaposat. 2000 km került bele a 6 nap alatt. És bár mehetnék még kétezret!
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Amit nem szerettem…
Kellemes kezelése és alacsony ülésmagassága ellenére nem mondanám azt, hogy kicsi, kezdő lányoknak ajánlom. A motor súlya 224 kiló, és bár menet közben ez nem tűnik fel, de parkoláskor, vagy városban, a kocsik között csalinkázva bizony igenis érzékelni.
Én elég bizonytalannak éreztem magam a dugóban előresorolva. Lehet, hogy ezt hosszú távon meg lehet szokni (végülis én alig mentem vele városban), de nekem sok kínos pillanatot okozott. Egyrészt nem tudtam a szokott vagánysággal közlekedni a budapesti jamben, másrészt többször is meg kellett kérnem pasikat, hogy tegyék arrébb, pedig amúgy erős lány vagyok, aki kifejezetten szívesen toligálja a saját motorját.
Végülis nevezhetjük pasizós motornak, bár a horvát srácok nem tapsikoltak az örömtől, hogy a 40 fokban motort tologassanak nekem.