KiemeltMotorokMotortesztek

Szeret, nem szeret – Honda NC750X 2021 teszt

Honda NC750X 2021 tesztVan még rajta egy “User” üzemmód, amikor a felhasználó ízlés szerint állíthatja az elektronikát, meg egy Rain, amire hálistennek nem volt szükségem azalatt az egy hét alatt, amíg nálam volt ez a kis dögös vörös. Úgy képzelem, ez valami bűbájjal lepergeti a motorról és a motorosról a vizet, de lehet, hogy túl sok Harry Pottert olvastam mostanában.

Akinek túl sok az automata váltó, az megveheti hagyományos kivitelben is, illetve az automatán is van lehetőség manualra váltani. Ezt egyszer kipróbáltam, de addigra egyrészt már teljesen belelustultam az automata kényelmességébe, másrészt gombokkal váltani nem ugyanaz, mint hagyományos váltókarral, szóval igazából nem hozott lázba a dolog.

A kuplung hűlt helyén az első egy-két napban szorgalmasan markolgattam a levegőt, de aztán ez a jellemhibám is elmúlt. (Kíváncsi leszek, hogy ha most visszaülök majd a sajátomra, akkor eszembe jut-e váltani, vagy úgy járok, mint Ázsiában, amikor 2 hónap robogózás után nem értettem, miért van olyan fura hangja a bérelt motornak… elfelejtettem kettesbe tenni…)

A hagyományos kuplung egyedül a dugóban a sorok között hiányzott. Ott néha szerettem volna kicsit játszani vele, no meg jól jött volna, ha tudok adni egy-egy gázfröccsöt, hogy hallják az autósok a jöttömet.

Honda NC750X 2021 teszt Miska huszárA túra során volt alkalmam összevetni egy korábbi, 2016-os modellel. Én úgy éreztem, a 2021-es modell sport módban egy hajszálnyit dinamikusabb, gyorsabban reagál, illetve kisebbet kell mozdítani a gázkaron ahhoz, hogy meginduljon.

A fékek is teljesen rendben vannak, az ABS már az első próbánál megmutatta, milyen ügyesen teszi a dolgát, amikor egy autó besatuzott előttem, mert eszébe jutott, hogy mégiscsak balra akarna menni. A kanyarokban is jól reagált a motor, akár erősebb fékezésekre is, nem akar rögtön felállni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Nem csak ülve, állva is kényelmes, ha valakinek elzsibbad a popója pár száz kilométer után. Mivel a motor szirénhangja csak csábít és csábít, hogy menj még vele, ezért ez könnyen előfordulhat; nekem 570 km volt a 2. nap, ebből kb. 400 km autópályán, és bár nem mondom, hogy meg se kottyant, de a nap végén sem éreztem úgy magam, mint akit megvertek.

 

Még mindig nincs vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

birge

Még a főiskolai évei alatt talált rá az oldalunkra, és akkor szerezte meg motoros jogosítványát is. Azóta több ezer kilométert tett már a motorja nyergében, ami jelenleg egy Suzuki DRZ400. Birge szövegelni is jól tud, amit jól bizonyít saját vállalkozása, a Webszovegek.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük