Szeret, nem szeret – Honda NC750X 2021 teszt
Endurozzon ezzel, akinek…
…nagyon nincs jobb dolga. Az NC család 2012-ben jelent meg, eredetileg az S volt az utcai, az X az endurósabb vonal. 2021-re már csak az X maradt, ami azt sugallja, hogy nem ijed meg egy kis offroad-tól. Ehhez képest a rugóutat elöl és hátul is lecsökkentették, látványosan kisebbek a teleszkópok az elődhöz képest.
Bevallom őszintén, már az alsóbbrendű magyar utakon is úgy pattogtam rajta, mint a gumilabda, a murvás utakat meg kifejezetten utáltuk mindketten. Szóval bár ismerek olyan perverzeket, akik ezzel mennek endurozni, de engem sem a futóműve, sem a súlya miatt nem nagyon vonzott, hogy letérjünk az aszfaltról. Lehet, hogy a nehezebb pasiknak jobb a hepehupa.
Külcsín és belbecs
Szerintem megjelenésében az NC750X nagyon szépen összerakott, harmonikus motor, minden passzol mindenhez, csak semmi vadulás. Íves vonalvezetése, hegyes idomai fickósak, de nem túlságosan férfiasak, abszolút uniszex gép.
Kellően nagy ahhoz, hogy a pasik elismerően csettintsenek, amikor meglátnak rajta egy 50 kilós lányt, sőt! A benzinkúton egyszer egy bácsi sokáig nézett minket, majd megszólalt: „Egy ideje várom, hogy kijöjjön a pénztártól, aki vezeti a motort… de nincs itt senki más… csak nem magácska lenne a sofőr?”
Nem ő volt az egyetlen, sokan megbámulták kettősünket, mindenki elismerően nyilatkozott róla. Én egy dögös vörös példányt kaptam, létezik még feketében, fehérben és kékben. Szerintem az utóbbi kettő a legszebb, de elfogult vagyok.
A tank hátra került, így elöl kaptunk egy viszonylag nagy csomagtartót, amibe belefér egy közepes bevásárlás, vagy egy hátizsák egynapos túrára vízzel, szendviccsel, esetleg benne lehet az esőruha minden esetre. Strandon jól jött, hogy bele tudtam zárni az értékeket, nekem csak a kulcsot kellett magammal vinni – azt meg beletettem egy vízhatlan tasakba, és úszott velem a tengerben.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A hátsó kapaszkodóknak köszönhetően pikk-pakk stabilan fel lehet pókozni egy táskát, ami engem nagyon boldoggá tett, mivel a tesztmotoron nem volt doboz. Sajnos a mosoly azonnal leolvadt az arcomról, amikor rájöttem, hogy a tankoláshoz minden alkalommal le kell bontanom az egészet, ezért ha hosszabb távokra akar menni az ember, mindenféleképpen fel kell dobozolni rendesen.
A kijelzője nagy, szép kontrasztos, a legtűzőbb napsütésben is kényelmesen olvasható minden infó: sebesség, átlagsebesség, megtett kilométer, átlagfogyasztás, aktuális fogyasztás, satöbbi. A menüpontok között a markolatnál elhelyezett nagy gombok segítségével menet közben is könnyen lehet navigálni.
Természetesen jelzi azt is, hogy milyen üzemmódban vagy. Nem csak kiírja, hanem a jobb felső sarokban lévő LED színe is üzemmódonként változik. Elsőre frászt hozta rám, amikor megláttam, hogy valami piros világít, mert az álmoskönyv szerint a piros fény ritkán jelent jót a műszerfalon. Aztán rájöttem, hogy csak a sport üzemmódot jelzi így.