Száz éve alapították a Moto Guzzi márkát
Egész pontosan 1921. március 15-én jött létre a „Società Anonima Moto Guzzi”, amelynek célja „Motorkerékpárok gyártása és értékesítése, valamint a fém- és gépiparral kapcsolatos vagy ahhoz kapcsolódó egyéb tevékenységek” voltak.
Az egyik alapító katona testvérének emlékére választották az új társaság jelképévé a széttárt szárnyú sast. Azóta a sas (olaszul aquila), amely gyorsan ismertséget szerzett a márkának az egész világon, a Moto Guzzi szimbóluma lett.
Az operatív központot Mandello del Lario-ban nyitották meg – ugyanabban az üzemben, ahol a mai napig gyártják a Moto Guzzi-t. A vállalkozás olyan motorkerékpárokkal írta be magát a globális motorozás történetébe, amelyek a azóta a kollektív képzelet részévé váltak.
Ilyenek például a GT 500 Norge (1928), amellyel az alapító, Carlo Guzzi testvére, Giuseppe megjárta az Északi-sarkot. De ide sorolható az Airone 250 (1939), és a Galletto (1950) is, amely hozzájárult a háború utáni tömeges motorizációhoz.
Ezekben az években megnyílt a legendás szélcsatorna – ez az első a világon a motorkerékpár-szegmensben, amely még mindig látogatható a mandello-i gyárban. Nagy szükség volt egy ilyen eszközre egy olyan profi mérnök csapatban, amely olyan zsenikből állt, mint Umberto Todero, Enrico Cantoni és egy tervező, aki hamarosan legendává vált.
Minden a Moto Guzziról
A milánói származású Giulio Cesare Carcano volt a szülőatyja a hihetetlen 285 km/órás sebességre képes Otto Cilindri-nek (1955) valamint azon prototípusoknak, amelyek 1935 és 1957 között nem kevesebb, mint 15 világbajnoki címet és 11 Turist Trophy-t hoztak a cégnek.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A 60-as években, a Stornello és a Dingo könnyű motorkerékpárok után, Moto Guzzi életet lehelt a kardántengelyes végmeghajtású, 700 köbcentis 90°-os V-twinbe. A „keresztbe V-henger” olyan modelleken keresztül lett a mandello del larioi gyár szimbóluma, mint a V7 Special, a V7 Sport, a California és Le Mans.
Hatalmas találkozóval és limitált kiadású modellekkel ünnepel a Moto Guzzi
Ezt a motort folyamatosan fejlesztették, miközben az alapvető megjelenése alig változott. A legújabb modellekben már a legfejlettebb elektronikus vezérlési funkciók találhatók meg. A legnépszerűbb modern Moto Guzzi a V7 és V9 sorozat a Roamer és a Bobber változatban, valamint a V85 TT, amely a legelső klasszikus enduro a világon.