fbpx

Szakmai beszélgetések és kiváló koncertek a III. Nemzetközi Oldalkocsis Találkozón

oldalkocsis talalkozo 2016 2Az augusztus 11-13. között rendezett III. Nemzetközi Oldalkocsis Találkozón rendkívüli meglepetés volt a szervezők számára, hogy idén már nem csak Európa majdnem összes országa képviseltette magát Litvániától Spanyolországig, Angliától Erdélyig, hanem a kontinensen túlról, a Kanári Szigetekről, Ausztráliából és Floridából is érkeztek az alföldi kisvárosba a különleges találkozóra.

Kiskunfélegyháza harmadik alkalommal látta vendégül az ország és a világ oldalkocsis motorosait és az érdeklődőket. A hazai veteránosok is kitettek magukért, ugyanis a regisztráció alapján 12 szervezet és klub képviseltette magát a három napos rendezvényen kisebb, nagyobb csoportokban elsősorban oldalkocsis és szóló motorokkal egész Magyarország területéről.

A legmesszebbről érkező motorosoknak járó kupát két, hatvanas évei közepén járó úriember nyerte, akik egyenesen Ausztráliából látogattak hozzánk egy öreg oldalkocsis MZ-vel, amelyet a repülőgépről leszállva Észak-Németországban vásároltak. Hasonló cipőben járt a Floridából érkező úriember is, aki Németországba udvarol és párjával valamint kutyájával együtt lelátogatott egy oldalkocsis BMW-vel a találkozóra.

Külön díjat kapott még egy litván hölgy, aki kislányával kettesben érkezett Kaunas-ból egy hatalmas fehér oldalkocsis BMW-vel. Szintén említésre méltó, hogy Angliából, Spanyolországból és a Kanári Szigetekről is érkeztek motorosok a kiskunfélegyházi találkozóra több ezer kilométert megtéve.

A kiváló baráti és ünnepi hangulat mellett a “szakmázásra” is adódott lehetőség bőven, hiszen kiállítókban és különleges járművekben bővelkedett a találkozó.

Külföldi kiállítóink 4 érdekes oldalkocsis motorral voltak jelen a találkozón. A német MOTEK oldalkocsi manufaktúra egy nyitott, bukócsöves oldalkocsis BMW-K-t mutatott be, a holland Tripteq egy oldalkocsis BMW R1150S-el volt jelen, amit felajánlott felvezető motornak is a találkozó idejére a szervezők legnagyobb örömére.

Az idén 30 éves Oldalkocsigyártók és Importőrök Szakmai Szövetsége Németországból egy BMW K1200-EML oldalkocsit mutatott be, valamint az Angliai Oldalkocsis Szövetség elnöke prezentálta a találkozó talán legkülönlegesebb motorját, egy Flexit oldalkocsival ellátott Honda Paneuropent. A Flexit szerkezetnél az oldalkocsikerék középen található a futurisztikus kabin ülése alatt, így egy dupla láncos forgófelfüggesztési technológiával az oldalkocsi a motorral párhuzamos szögben dől a kanyarban.

Itthonról Illés Csaba, a dönthető Schwenker típusú oldalkocsik hazai építője mutatta be alkotásait, Tímár Csaba oldalkocsigyártó mester gyönyörű, történelmi oldalkocsi replikákat és Bogdány Attila hatalmas, egyedi VZ1800-as oldalkocsis Suzukiját sorakoztatta fel. Sebők János a Black Thunder Cycles-től XX. század legeleji stílusú egyedi épített oldalkocsis motort mutatott be fonott foteles utasüléssel.

Az épített motorok bemutatóján a Top Noch Company jelent meg a legnagyobb arzenállal, de jelen volt az Atomic Metalworks és még néhány kisebb műhely is.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x