Sikeres újraélesztés a Dakaron – 2021-ben is izgalmakban bővelkedik a híres terepverseny
A sok elmaradt rendezvény, verseny mellett szerencsére szép számban akad olyan, mely a vírusfenyegetettség ellenére megrendezésre került. Persze, ezeket is érintik az óvintézkedések, így semmi sem olyan, mint régen.
A Dakar Rally idén is feldübörgött 43. alkalommal, és a tavalyihoz hasonlóan most is a Szaúd-Arábiai sivatag ad otthont a leghíresebb terepralinak. A Dzsiddában rajthoz állók száma a korábbi évekhez képest csak néhány fővel csökkent. Az igazi fanatikusok a mostani megmérettetésről sem akartak lemaradni. Így van ez a női motorosok esetében is.
Az egyik nagyágyú, a spanyol Laia Sanz nélkül már nincs is Dakar. Idén sem maradt otthon. Mellette a női vonalon versenyezni láthatjuk a francia Audrey Rossatot és Sara Jugla-t, és a spanyol Sara Garcia-t. A quadosok egyetlen női indulója Suany Martinez Bolíviából érkezett a versenyre.
A light prototype kategóriában is találkozhatunk csajokkal. Camelia Liparoti neve talán ismerős lehet a korábbi quados mezőnyből, de egy francia női társa is akad idén Cristina Guiterrez Herrero személyében.
Az első nap versenybe való belerázódását szó szerint kell érteni, mivel szokatlanul durva, rázós tereppel indított a Dakar. Az évek óta élmezőnyben motorozó és sokszor dobogós helyezést elérő Toby Price ezt az erőpróbát is sikeresen vette, bár a cél előtt navigációs probléma miatt megtett néhány plusz kilométert. Mindezek ellenére a legjobb időt futotta. Laia Sanz a 33. helyen zárta a kezdőnapot.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Korábbi Dakar híreinket itt találod.
A szombati pihenőnapig sok megpróbáltatás várt a versenyzőkre. Volt, aki nem úszta meg néhány karcolással azt, hogy bukott. Egy indiai versenyző, Santosh Chunchunguppe Shivashankar a 4. szakaszon a 36. helyről esett ki egy végzetes bukással.
Sérülései annyira súlyosak voltak, hogy azonnal kórházba kellett szállítani, de szerencsére már nem életveszélyes az állapota. Abban, hogy életben maradt, csapattársa lélekjelenléte játszott a leginkább szerepet, mivel ő élesztette újra a szerencsétlenül járt versenyzőt.
A homokdűnék és a sziklás terepek nem kíméltek senkit. A durva terepviszonyok leküzdése mellett erős koncentrációt igényelt a navigálás is. Egy rosszul megválasztott útvonal hamar a semmi közepére vitte a versenyzőt, aki nem biztos, hogy visszatalált a helyes csapásra, így ez számára könnyen a verseny végét jelenthette. A 6-800 kilométeres szakaszokon minden hiba végzetes.
Persze, a műszaki problémák is könnyen keresztbe tehetnek. A verseny elején kiesett Andrew Short ezután tuti kétszer ellenőrzi az üzemanyagát. Az amerikai versenyző gépébe ugyanis az első szakasz második tankolásakor vízzel szennyezett benzin került.
Mivel működésképtelenné vált Yamaháját nem tudták rendbe hozni, Short feladni kényszerült a versenyt. Joggal lehetett roppant bosszús. A 30 000 literes, sok vizet tartalmazó tartályból sajnos több versenyző is tankolt, így többen küzdöttek hasonló problémákkal.
Laia Sanz a pénteki 618 kilométeres csapatás után a 25. helyen végzett, így összesítettben is a 25. pozíció az övé. Az összesített tabellán Sara Garcia a 53. helyen áll, míg a többi női motoros versenyző feladni kényszerült a versenyt.
Idén is szurkolhatunk határon túli magyar motorosainknak. Gyenes Emánuel 32., míg Saghmeister Gábor a 71. helyen állt a Dakar felénél.
A 6. szakasz végén, 8-án a mezőny Ha’il-ba érkezett. A szombatra datált pihenőnapon a versenyzők kipihenhették magukat, és a szerelők is felkészíthették a gépeket a mai starthoz, hogy a bátrak még egy hétig küzdhessenek a legjobb helyért.
Fotó: https://todotrial.com/