SHARK Evoline 1 sisak teszt PapírCicásan
Technikailag problémásabb a kialakítása magának a plexinek. Az Evoline első szériájának megfelelően a plexinek 3 állása volt összesen. Vagy teljesen lecsukom, vagy hagyok egy általam nem befolyásolható méretű apró rést, vagy teljesen felnyitom. Nem az igazi a kialakítás, de a három állást még meg is tudtam szokni. Csakhogy őszre már kezdett valahogy beragadni, és ha teljesen lecsuktam, alig lehetett felnyitni.
Odáig fajult a helyzet, hogy csak úgy tudtam felnyitni a plexit, ha egyik kézzel lefogtam az egész bukósisakot a fejemen, és ellentartottam, míg a másik kezemmel igen nagy erőbefektetéssel felnyitottam. A különös az, hogy ezt a jelenséget az eladó fiúk a Fokt motornál már a megvásárláskor előrevetítették. Vittem is vissza a boltba, mondván még bőven garanciális.
A Garancia:
Fel voltam készülve rá (mind lelkileg, mind tartalék sisakkal), hogy akár hetekre is ott kell hagynom szeretett bukósisakomat az üzletben. Szerencsére erre nem került sor, arra viszont igen, hogy komoly felvilágosítást kapjak bukósisak-karbantartásból.
Történt ugyanis, hogy a bukósisakom azon részét, amely lecsukott állapotban a plexi felső szegélyével érintkezik, állítólag zsírozni kéne. (Ez az a rész, amely többek között azt is megakadályozza, hogy a bukóról befolyjon a plexi alá a víz.) Na nem jó kis disznózsírral, erről szó nincs. Szilikon-zsírral kellene kenegetnem.
Mivel nem tudtam a dologról, így nem is zsíroztam, és a leragadásnak állítólag ez volt a legeslegfőbb oka. A probléma elmagyarázása, és némi zsírozás után azonnal kaphattam volna vissza a bukósisakot, az egész nem tartott tovább 5-10 percnél.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Azonban az eladó hölgy, rögtön fel is ajánlotta, hogy garancia keretén belül kicseréli a plexi lecsukó-mechanikáját modernebbre, melynek nem csak az említett 3 állása lesz. Természetesen boldogan elfogadtam, gondolva arra is, hogy a mechanika elromlását már előre megjósolták nekem a korábbi eladó fiúk, és bár a fentiek tükrében még nem történt meg, de ne is várjuk ki. Nagyjából 1 óra hosszat kellett otthagynom a sisakot a boltban – ezalatt elugrottam a Rider 13-ba ha már épp aznap nyitottak – majd kaptam is vissza már-már vadonatújan.
Összefoglalva:
A sisakról minden említett negatívum ellenére pozitívan tudok nyilatkozni, hiszen amire tervezték, arra tökéletesen megfelel: Rövid, elsősorban belvárosi, néha külvárosi utazásokhoz. Akit zavar 90-100-as tempó felett a bekúszó szél és a zaj, az ne ezt a sisakot vegye meg, de aki alapvetően csak a városban rohangászik, és nem akarja folyton lekapkodni fejéről a bukót, vagy szeretne – minden tanács ellenére – kényelmesen felhajtott állrésszel közlekedni, annak tökéletes. Természetesen, csak egy plusz szivacsdarab behelyezése után.
Ez ehy elég rossz széria volt alapból, de azóta kijött az Evo es és az evo GT ami már solkal jobb, főleg az evo GT ami páramentesített napszemüveggel, pinlockal, + ajándék arcpárnával jött ki, a mechanikán és a párnázaton javítottak, ezeknél a kényelmetlenségre nem volt panasz.
Ez egy elég rossz széria volt alapból, de azóta kijött az Evo es és az evo GT ami már solkal jobb, főleg az evo GT ami páramentesített napszemüveggel, pinlockal, + ajándék arcpárnával jött ki, a mechanikán és a párnázaton javítottak, ezeknél a kényelmetlenségre nem volt panasz.