Saját motor teszt: Yamaha MT-03 és Yamaha MT-07 összehasonlítás
Az utódról, Yamaha MT-07-ről
Kicsit több, mint másfél az MT-03 nyergében eltöltött év után következő motornak a ,,nagyobb tesóra” esett a választásom. Sok jót hallottam róla, és a baráti körömben is van olyan, aki évek óta nyúzza és imádja.
Egy használt-motor szalonból elhozott 2015-ös, ABS-es modellt sikerült megkaparintanom alig pár ezer mérfölddel az órában. A kinézete nagyon megnyerő, az apró részletekig minden ki van dolgozva rajta.
Ez egy sorkettes, közel 700 köbcentis, 75 lóerős motor, amit indítógomb helyett egy csúsztatógombbal lehet életre kelteni. A vészleállítás szintén ezzel a gombbal történik. A hagyományos megoldást jobban preferálom.
Nagyon finom hanggal működik, ami személy szerint nekem nem tetszik. Szeretem, ha meghallanak az úton, nagyobb biztonságérzetet ad. Ezt egy utángyártott sportkipufogóval lehet orvosolni.
A rövid tengelytávnak köszönhetően fordulékony, könnyen meg lehet vele fordulni, normál, kétsávos úton ez gyerekjáték. Keskeny, városban az autók között könnyedén elfér, mivel a kormányrúd kb. 10 centivel keskenyebb. A tankja inkább laposabb, hosszúkásabb, míg az MT-03-nak picit csúcsosabb, rövidebb, emiatt a kormány messzebb került.
Nagyon nyomatékos, alacsony fordulaton is. Nem kell állandóan váltogatni vele, gyorsan ki lehet gyorsítani, nincs erőlködés. Hamar fent van 200-on. A futóműve nekem se nem túl lágy, se nem túl kemény, közúti használatnál pont megfelelő.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Szépen viselkedik, az úthibákat teljes mértékben kidolgozza és már apró kormánymozdulatokra is reagál. A fékek határozottan fognak és jól adagolhatóak, az ABS is finoman szabályoz, ha szükség van rá.
Szélvédelme neki sem sok, viszont én túra plexivel vettem, ami amúgy is terveben lett volna, mert nagyon jól eltereli a szelet. Autópályán még nem volt lehetőségem tesztelni, de nem hiszem, hogy csalódni fogok benne.
Kényelmes, nyugodt, sokkal lágyabban jár a blokk, mint az elődé. Az egyhengeresen egy idő után elkezdett zsibbadni a kezem a folyamatos “vibráció” miatt. Ez a gép viszont annyira simán jár, hogy nincs ilyen problémám.
Az indexkapcsoló és a duda nekem nagyon rossz helyen van, az első napokban párszor sikerült rányomni a dudára indexelés helyett. Mindig le kellett néznem, olyan apró az irányjelző és nem esik a hüvelykujjamra. A műszerfala viszont sokkal informatívabb, és napsütésben is teljesen jól látható.
Fojtott verziója A2-es jogsival is vezethető. A korlátlan letétele után csak a fojtást kell kivenni és van egy 75 lóerős, teljes értékű, városra és túrázásra is használható remek motorod. Súlyra majd 10 kilóval könnyebb, amiből akár le is lehet faragni pár kilót a gyári dob sportkipufogóra cserélésével. Az utas lábtartók levételével szintén, nekem ezekre nincs szükségem, úgyhogy nálam mennek is a fiókba.
Ülésmagasságuk megegyezik, 805 mm-el tökéletesen megfelelő a 168 centimhez, szinte teljes talppal leér mindkét lábam. Az ülés alatt itt már van egy kis hely, a gyári szerszámkészlet mellé befér egy kicsi elsősegélycsomag és egy tárcsazár is.
Szerettem az elődöt, de nem bántam meg, hogy váltottam nagyobbra. Bár még csak ismerkedünk a nullahetessel, úgy érzem ez egy hosszútávú barátság kezdete. Izgalommal várom az elkövetkező túrákat és együtt töltött perceket.
Ha vásárláson gondolkozol, bármelyiket választod is, nem fogsz csalódni.