Saját motor teszt: 2017-es Honda CB500FA
13 éves korom óta nem sok dologban, de egyben teljesen biztos voltam, hogy egyszer lesz nagymotorom.
2018-ban a férjem, minden ellenérzése ellenére meglepett egy 50 cm3-es robogóval, hisz tudta, hogy álmom a két kerék. Tökéletes volt a mindennapi munkába járáshoz, de ugyebár a Budapest táblát már nem bátran hagyja el vele az ember.
Nézelődtem mi is lehetne az én Igazi motorom, és akkor megláttam őt! Ezt a gyönyörű naked motort. Szerelem lett első látásra, annak ellenére, hogy mindig úgy gondoltam, hogy én az az igazi sportmotoros csaj vagyok.
Amikor vásárlásra került a sor, nem is hagytam annyiban, megnéztem a CB500R-et, ráültem, de egyáltalán nem éreztem magaménak. Nem maradt más, elmentem álmaim motorjához – ráadásul egy black edition-höz volt szerencsém – már messziről is határozottságot, vagányságot sugárzott.
A réz színű leömlő és motor-dekni borzasztóan feldobta. Amint ráültem jött a tüzijáték a lelkembe, kezembe, lábamba. Eggyé váltunk.
Kb. 3 hónap alatt 7000 km-t tettünk meg együtt, és elmondhatom, hogy egy igazi kezesbárány. 48 LE, 35 kW, ugye kimaxolja az A2-es kategóriát, 43 Nm szerintem kellően dinamikus, de az aszfaltot azért nem szaggatja fel. A vegyesben 3,5 l-es fogyasztás határozottan pénztárca-barát.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nagyon könnyen kezelhető, jól manőverezhető. Mivel a kormányvég majd’ a tankhoz ér, ha koppanásig fordítjuk, ezért nagyon kis íven fordul.
Az ABS tökéletesen teszi a dolgát, nagyon stabil fékezéskor is. A kuplung kényelmesen csúszik, nagyon jó, pontos a váltó. Nekem a 170 cm-emmel még pont kényelmesen leér a lábam.
Az alalp súlya 191 kg. Nem hazudok, ezzel gyűlt már meg a bajom, ha parkolásról volt szó. Azóta körültekintőbb vagyok a terep, illetve leejtő tekintetében. Középsztender nincs, én kicsit hiányolom.
A motor maga a gyári kipufogóval egyáltalán nem hangos, én ezt imádom benne, olyan kellemesen cicergősen dororombol. A motorozás vele hosszútávon is jó, kényelmes az ülés, az üléspozíció és a két henger ellenére nemigen érződik a rezonancia. Naked mivoltából fakadóan nincs rajta szélvédelem, ez nekem hosszútávon olyan 100 km/óránál kezd kényelmetlenné válni. Következő szezonban beszerzek, hozzá egy szélvédő plexit.
A Honda CB500FA azért is jó, mert minden kapható hozzá, főleg Givi, de egyéb márka is képviselteti magát a kiegészítők terén.
Én imádom, azt kaptam amit vártam, sőt még annál is többet! Kezdő motornak is bátran ajánlom!