KiemeltMotorokMotortesztek

Interaktív nap a ElektroRider elektromos krosszmotorjaival

Elektrorider tesztnap Tokod ebszőnybánya 2023 október 26Egy szép napos októberi csütörtökön elmentünk elektromos krosszmotorokat tesztelni az ElektroRider meghívására. A 11 éves fiamnak ez volt a születésnapi ajándéka tőlem. Szerintem tökéletesen sikerült.

Hihetetlen szerencsénk volt az időjárással, ugyanis az előző napon is esett az eső és a teszt utáni napon is özönvíz volt egész nap. Csütörtökön viszont gyönyörű napsütésben róhattuk a köröket a tokodi (vagy ebszőnybányai) endurokrossz pályán. Nehezített pálya volt, ugyanis a felázott homokban a kívántnál jobban csúsztak a kerekek, de így legalább nem volt por. Valamit valamiért.

Az ElektroRider egy interaktív napra hívott minket, ahol a palettájunkon szereplő, ma elérhető legjobb elektromos terepmotorokat próbálhattuk ki ezen a fantasztikus helyszínen.

Kipróbálható járművek:

Az velsőszülött gyermekem már azóta bele van zsongva a Taláriába, mióta nyáron elhoztan pár napra tesztelni. Azóta arra gyűjt… és mivel még nem jött össze rá a pénze – pedig a szülinapjára is pénzt kért mindenkitől – gondoltam alaposank kimotorozhatja magát ezen a napon.

Sportolásra és városba: Talaria TL 3000 Sting City teszt 2023 – VIDEÓVAL!

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az első, bemelegítő körben mindketten a Talaria Sting TL 3000-et választottuk, mondván ezt a motort már ismerjük, nem lehet baj. A pályán a bemelegítő kör is extrém volt nekem – én aki parázok a lejtőtől, egy kisebb eséssel abszolváltam a számomra extrém meredek, csúszós, sáros terepet. Mindeközben a férfi kollégák hálájukat fejezték ki, amiért van egy nő is a csapatban, így nem volt olyan feltűnő, hogy ők is szenvedtek.

Egyébként meglepő tapasztalat volt, hogy ezek a könnyű kis gépek milyen erővel kapaszkodnak fel a sáros emelkedőkön. Ami pedig szuper hobbimotorrá teszi őket, hogy ehhez a nyomatékhoz nagyon kis súly társul. Amikor már úgy érzed, hogy menthetetlen helyzet, simán visszaállítod egyenesbe a gépet, húzol egy gázt és már mész is tovább.Elektrorider tesztnap Tokod ebszőnybánya 2023 október 26

Az egyetlen esésem abból adódott, hogy a meredek lejtőn elfogyott az erő(m), és amikor a csúszós terepen húztam a gázt, a motor nem arra ment, amerre akartam. Mivel a bütykös gumik már slickre változtak a sártól, a Talaria elkezdett visszacsúszni a domboldalon. Én meg hagytam. A motor is és én is sérülés nélkül megúszuk (bár két nap múlva találtam egy gyanús kék foltot a combomon), és a túavezetőnk, Bence egyből a segtségemre sietett.

A körülményektől függetlenül a motorok nagyon jól teljesítettek. A kisfiam is ügyes volt, és bár a bemelegítő túra végén lábremegésre és kézfáradtságra panaszkodott, amint tehette, már ült is fel a következő áldozatra ami ezúttal a Sur-Ron Light Bee volt.

A nehezebb terepeket már nem vállaltuk be. Maradtunk a könnyebb pályán. Miután kipróbálta a Talária X3-at is, rájött, hogy ezek alacsonyabb felépítésűek, biztonságosabban tud manőverezni velük, miközben az erejükben alig érzékelhető a különbség. Most már e két model valamelyike lett a vágyott álommotor. De inkább a Taláriával szimpatizál.

És hogy mennyit bír ezeknek az elektromos krosszmotoroknak az akkumulátora?

Elektrorider tesztnap Tokod ebszőnybánya 2023 október 26

Tizenegy óra körül kezdődött a teszt, és amíg mi ebédeltünk, 14:00 óra tájékán tették először töltőre a motorokat. Akkor sem voltak még teljesen lemerülve, csak gondolva a délutáni etapra és kihasználva a szünetet, kaptak egy kis plussz kakaót.

Szuper napunk volt. A gyermekem délután 3-ig rótta a köröket egyre rutinosabban a küönböző motorokon. A végén már olyanokat ugratott, a krosszpályán, hogy nem hittem a szememnek. Most azt mondjam hogy a thai box és a parkur mellett szívesen venné, ha a motokrossz lehetne a harmadik sportja… Hát meglátjuk.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük