EseményekHírekMotorverseny

Magyarországi futama is lesz a 2024-ben induló FIM női gyorsaságimotoros világbajnokságnak

FIM női gyorsaságimotoros világbajnokság 2024Egyre nagyobb az izgalom az első FIM női motorkerékpáros világbajnoksággal kapcsolatban, amely a tervek szerint 2024-ben indul. Ez az úttörő esemény izgalmas újdonságnak ígérkezik a motorkerékpározás világában, ahol a női versenyzők globális színpadon versenyeznek.

Az új sorozat legfontosabb részleteit a Circuito de Jerez – Angel Nieto versenypályán megrendezett Prometeon spanyol forduló során tartott sajtótájékoztatón ismertette Jorge Viegas FIM-elnök, Janika Judeika, a FIM Nők a motorozásban Bizottságának igazgatója, Gregorio Lavilla, a WorldSBK ügyvezető igazgatója és Eric de Seynes, a Yamaha Motor Europe elnök-vezérigazgatója részvételével. A rendezvényen jelen volt a 2023-as női Európa-bajnok Beatriz Neila is, aki megosztotta véleményét az új verseny által kínált lehetőségekről.

A 2024-es FIM Női Motoros Világbajnokság hat fordulóból és egy előszezoni tesztből áll majd, mindez a MOTUL FIM Superbike Világbajnokságba integrálva.

  1.  Emilia Romagna forduló, Misano World Circuit “Marco Simoncelli” – június 14-16.
  2. Brit forduló, Donington Park Circuit – július 12-14.
  3. Portugál forduló, Autodromo Internacional do Algarve – augusztus 9-11.
  4. Magyar forduló, Balaton Park Circuit – augusztus 23-25.
  5. Olasz forduló, Cremona Circuit – szeptember 20-22.
  6. Spanyol forduló, Circuito de Jerez-Angel Nieto – október 11-13.

Az egyes fordulók során az akciók a következőképpen alakulnak: Pénteken a szuperpole-ok, szombaton az 1. futam, vasárnap pedig a 2. futam, így a rajongók egy teljes hétvégén át élvezhetik az adrenalintól duzzadó versenyzést.

A Yamaha a Yamaha YZF-R7 modellel a bajnokság egyetlen gyártója lesz. Emellett egyetlen technikai és logisztikai partner fogja felügyelni az összes technikai szempontot, biztosítva az egyenlő feltételeket minden versenyző számára.

A leendő versenyzők 2023. november 13-tól 2024. január 31-ig jelentkezhetnek a versenysorozatra. A DWO részvételi megerősítése legkésőbb 2024. február 15-ig várható.

A versenyzőknek legalább 18 évesnek kell lenniük, és dönthetnek úgy, hogy csapatnév alatt versenyeznek, ami személyre szabott jelleget kölcsönöz a bajnokságnak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az állandó versenyzők nevezési díja 25 000 euró, amely magában foglal egy átfogó csomagot, például a Yamaha YZF R7 MY 2023 használatát, egy GYTR versenykészletet, Pirelli gumiabroncsokat, üzemanyagot, versenyszervizt és hozzáférést a Paddock Village-be.

A WorldSBK égisze alatt futó új sorozat előnyei közé tartozik, hogy globális közvetítéseket, Pirelli-díjakat és PR-lehetőségeket élvezhet, amelyek biztosítják a versenyzők szponzorainak globális szintű láthatóságát.

Jorge Viegas, a FIM elnöke így nyilatkozott:

“A FIM-ben az elmúlt 20 évben, mióta létrehoztuk a Női Bizottságot, nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy egyre több nőt vonjunk be a versenyzésbe. Már vannak női bajnokságaink a motokrosszban, az enduroban és a triálban, és nagyon hamarosan lesz speedway is. Amikor elkezdtünk egy körverseny-bajnokságon gondolkodni, a Dorna felkarolta ezt a projektet, és április óta dolgozunk együtt, és úgy gondolom, Gregorio (Lavilla) nagyon jó munkát végzett. A nők részéről nagy igény mutatkozik arra, hogy csatlakozzanak ehhez a bajnoksághoz. Jönnek majd nők Japánból, az Egyesült Államokból, Latin-Amerikából és természetesen Európából is. Úgy gondolom, hogy nagy siker lesz.”

Gregorio Lavilla, a WorldSBK ügyvezető igazgatója:

“Amikor elkezdtük ezt a projektet, sokféle formátumon, sokféle feltételen gondolkodtunk, és végül egy olyan megoldásnál kötöttünk ki, amely szerintünk megvalósítható. Ez egy növekvő projekt, amely a nézők, a versenyzők és a gyártók visszajelzéseitől függően fog fejlődni. 2020 óta minden kategóriában két futamot rendezünk, és ebben a bajnokságban is ugyanez a formátum lesz, selejtező és két futam. A jövő évi hétvégék menetrendje szoros lesz, mert sok versenyünk lesz. De úgy gondolom, hogy ez jót tesz a motoros rajongóknak. Szeretném megemlíteni az összes partnert is, például a Yamahát, akik pozitívan reagáltak, amikor bekopogtattunk hozzájuk. A mai nap egy nagyszerű nap egy új projekt elindítására.”

Janika Judeika, a FIM Nők a motorozásban Bizottságának igazgatója:

“A mai egy különleges nap, hiszen bemutatjuk a FIM első Női Körversenyzői Világbajnokságot. A FIM tíz évvel ezelőtt indította el a nőknek a körversenyzésben szentelt projektet a spanyolországi Albacete-ben megrendezett első edzőtáborral. Ezt követően 2013 és 2015 között négy másik tábor következett Csehországban és Katarban, átlagosan huszonnégy résztvevővel négy kontinensről és tizenkét országból. 2014-ben, e projekt részeként és Midori Moriwaki támogatásának köszönhetően egy kizárólag nőkből álló csapat vett részt a Suzuka 4 Hours versenyen, amelyben Shelina Moreda és Melissa Paris is részt vett 2015-ben Shelina és Avalon Biddle társaságában. Már akkor is egyértelmű volt, hogy vannak gyors nők, akik szintén saját bajnokságért kiáltanak.Egészen biztos vagyok benne, hogy azok között a nők között, akik most részt vesznek ebben az új FIM világbajnokságban, lesznek olyanok, akik korábban részt vettek a FIM körversenyzői edzőtáboraiban, ahol a cél az volt, hogy összehozzák a gyors nőket, és megértsék, hogy mikor lenne itt az ideje saját bajnokságot létrehozni. Ez most valósággá vált!”

Eric de Seynes, a Yamaha Motor Europe elnök-vezérigazgatója:

“A Yamaha szeret nyerni, de a Yamaha minden szempontból támogatni is szeretné a sportot, és úgy gondoljuk, hogy gyártóként felelősséget kell vállalnunk. Nem lehetünk büszkék arra, hogy nyerünk, felügyelünk, és figyelmen kívül hagyjuk a piramis többi részét. Ha bajnokok akarunk lenni, akkor gondoskodnunk kell a különböző osztályok fiatal bajnokairól, és segítenünk kell őket évről évre a fejlődésben. A motokrosszban is mindig támogattuk a női versenyzőket a női bajnokságban. Sokszor nyertünk, és amikor ez az ötlet felmerült, abszolút motivált voltunk, hogy támogassuk, mert meg kell érteni, hogy sok esetben a nemzeti bajnokságokból érkező versenyzők számára nehézséget jelent a világbajnoki szintű cím megszerzése. És pontosan ugyanez a helyzet a nők esetében is. Az ügyfeleink 30%-a nő, és ők versenyezni akarnak. Ezzel a bajnoksággal megfelelő lépést adunk a nőknek, hogy megmutathassák tehetségüket.”

Beatriz Neila, 2023-as női Európa-bajnok:

“Véleményem szerint mindig is voltak nők, akik a férfiak ellen versenyeztek. De az igaz, hogy ez idő alatt senki sem jutott el a kategória csúcsára, sem a MotoGP-ben, sem a Superbike-ban. Hogy miért? Azért van ez így, mert a nők és a férfiak mások, fizikailag különböznek. És ezért a bajnokság jelenléte lehetővé teszi a nők számára, hogy világbajnoki címért harcoljanak, hogy ranglistát állítsanak fel, hogy szezonról szezonra lássuk, ki a leggyorsabb nő a világon, hogy elismerjék, hogy kihasználjuk női státuszunkat a motorosok világában, és hogy megmutassuk a világnak, mire képesek a nők a motoron. Mindezt egy női világbajnokság létrehozásával lehet elérni, ahol nők a nők ellen versenyezhetnek. Ez egy új generáció számára jelent referenciát, és tudom, hogy ez a bajnokság igazán érdekes lesz, és egy új lehetőség a nők számára. A mai nap pedig valami csodálatos dolog kezdete.”

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük