fbpx

Rod & Custom Show Nemzetközi Vizeken

A magyar motorépítők meteoritként robbantak be az egyedi motorkerékpárok világába. Szaktudásuk, fantáziájuk és munkájuk minősége minden bizonnyal megállja a helyét a világ élvonalában.

A zsűrinek e hét végén is bőven adtak gondolkodni valót. Új helyszínen, a Hungexpo B pavilonjában rendezte meg idén a Rod n’ Custom magazin és a NAAF közös showját. A pavilont megtöltötték a gyönyörű, egyedi motorkerékpárok, és a Hot Rodok, a környéket pedig ellepték a pinup lányok és a rodderek. A Rod n’ Custom Show-ra nemzetközi sztárok csalogatták a közönséget.

Miután a motorszépségverseny a hivatalos motorépítő világbajnokság elődöntője lett, a külföldi cégeket viszont nem nagyon kellett csalogatni. Így azonban a magyar műhelyeknek is össze kellett szedniük magukat a nemzetközi mezőnyben. Robin Bradley, az AMD magazin igazgatója – akit épp zsűrizés közben kaptam el – elmondta, hogy nincs egyszerű dolga a döntéssel.

Ahogy felvilágosított, azt a taktikát követte, hogy a megjelent motorkerékpárokat elsőként több különböző csoportba rendezte. Külön vette azokat, amelyeket már látott más nemzetközi versenyen, és azokat is, amelyek teljesen újonnan készültek. Általában persze a műhelyek minden versenyre új motorokat visznek, de azért ezúttal is előfordultak ismerős gépek.

Mivel ez egy világverseny elődöntője, nem nézte, hogy ki honnan jött. Neki, mint fő szervezőnek figyelemmel kell lennie a mindenkori kiváló minőségre, az aktuális építési trendekre, és persze nem árt, ha előre meglátja egy-egy építőben a lehetőséget. Példának hozta fel az olasz Andreolit, akit néhány éve fedezett fel egy olasz kiállításon. Akkoriban már feltűnt, hogy van tehetsége az itáliai mesternek, de valójában kellett neki néhány év, amire a stílusa beérett, és valóban világszínvonalú építésekkel rukkolt elő.

Még több kép a galériában!Bevallotta, hogy más kategóriába esik nála pl. Fred Kodlin, akinek jóval könnyebb a helyzete, hiszen már saját „gyára” van 20 alkalmazottal, ahol minden alkatrészt azonnal elkészítenek. Míg egy kelet-európai, kis műhelyben gyakran a felszereltség hiányossága határt szab a képzeletnek. De sokszor persze épp a szűk-ség az, ami előcsalogatja a legjobb ötleteket.

A motorok pontozásánál minden esetben próbál figyelni arra, hogy mire készült, hogy használható-e közlekedésre. Hiába a szép, áramvonalas forma, az extrém méretű kerekek vagy a kitekert, újszerű üléspozíció, ha a motor alkalmatlan arra, ami valójában a célja lenne. Ahogy Robin elmondta, ez egy olyan művészet, aminek csak akkor van értelme, ha funkcionális. A motor pedig azért van, hogy motorozzanak vele.

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x