Rekord számú résztvevő, rekord számú kaland az Open Road Festen
Felvirradt az én napom is, hogy eljussak a naaaagy, legendáááás Alsóörsi HD bulira. Idáig sosem jutottam le, mert nekem is kezdődik a nyári hajtós szezon, így pont nem szoktam ráérni. Na de most, a Hörlisek kitalálták, hogy az idei sajtótúra és egyik tesztkanyargás legyen ott, és szerdán, a nulladik napon, szóval az összes csillag végre összeállt nekem.
Kezdődött azzal a nap, hogy a benzinkúton magamra rántottam a Lóóót a rugós sztendere miatt. Sikerült félúton megállítani a borulást (aláfekvés rulez, de a kuplungkar túlélte). Évi segítségével feltámogattuk az öreg muraközit, és máris sikerült elindulnunk. Egyhuzamban legurultunk, némi sorbaállás árán bejutottunk a VIP karszalagokkal. Kicsit később sikerült lebontanom a helyi budit is: a csésze felborult. Én ilyet még nem láttam, se lebetonozva, se normálisan eldolgozva a csövek bekötése, semmi, csak ott állt billegve a cucc… Nemtom mi lesz ott a fesztivál végére, de valszeg nem véletlen tették ki azt a sok mobilrötyit…
Elmentünk felfedezni a vasakat, bejegeskávéztunk, majd Évi lepasszolta a hónaljszárítót egy fekvenyomulósra az 1200 cm3-es Forty-Eightre, az szimpatikusabb volt neki. Maradtam a Street 750-esnél, mert egész ergonomikusnak tűnt, meg szimpatikus is volt első találkozásra is. Időtöltésként még elcsentük a rendőrmotorokat. NaNa sajnos kimaradt a jóból, a két törpi mellől nem tudott elszabadulni, az éjszakai vihar átrendezte a napirendet a keveset alvó nyűgös gyerekekkel.
Ahogy ott őgyelegtünk a motorosparadicsomban, válogatva a vasak között, egyszer csak megjelent az M1 mikrofonja az orrunk előtt, és nyilatkozni kellett. Állítólag benne voltunk valamelyik hírekben… Motorra szállás közben sikerült egy lájtos alig hozzáérős mozdulattal lepattintani a macskaszemet az egyik szomszéd guriga bukóvasáról, és akkor megnyugodtam, hogy máról a bűvös harmadik ziccer is a helyére került, így több már nem lesz. Mondjuk szerintem nem valami elegáns és legfőképp nem stabil kétoldalas ragasztóval felbiggyeszteni 200 millió nyári megafokban egy fém alkatrészre egy műanyagot, de hát a hörlin elfér ezek szerint az ilyesmi. Mivel a cuccnak volt tanktáskája, így elegánsan belé helyeztük a lehulló alkatrészt.
Végül egy órányi cihelőcködés árán végül sikerült az összeterelt újságírókat felpajszerolni az általuk kiválasztott vasakra. Elgurultunk Nagyvázsony és Dörgicse érintésével Kab-helyre a kilátóhoz, össznépi sajtófotózást tartottunk, majd hazafelé megetettük a paripákat. Aztán kiderült végül sikerült egy 100-120 km-es gurigát tekerni, mert a yardok végül másfelé vezették fel a csapatot és így nagyobb lett a guriga. Sosem tudok elég hálás lenn az efféle tévedésekért.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Végül ügyesen visszaraktuk a helyükre a jószágokat, felfaltuk a sajtókaját, bezsákmányoltuk a hörlipólókat (idén nem esett, így nem kellett átöltözni). Elmentünk még egy kört a kempingben, hogy megnézzük miféle népeket sodort össze a szél: láttunk naked motort sátor nélkül, bivakoló gazdával, mellette két és fél karton sör – tűzte a nap szépen. Kicsit elmerengtünk, hogy a fél karton ha már most hiányzik a nulladik nap végére, akkor vajon elég lesz-e a kollégának a maradék…
Rácsodálkoztunk a part és a kemping nemzetköziségére: különböző típusú felvarrós kabátokban heverésztek a népek, volt amelyik már annyira nem volt szomjas. Azt figyeltük meg, hogy a parton motort fotózni nehézkes, mert lekordonozták olyan 20 méterre a víztől a füvet. Végül arra a következtetésre jutottunk, hogy ez valószínűleg biztonsági döntés is volt, ugyanis ha a fentebb látott sörpusztító egyed véletlen benézné az irányt, hason csúszva már nem jut el a vízig, és jó eséllyel túléli a fesztivált.
Mivel fürdőruhát nem vittünk, ezért a pancsolást kimerítettük a parton való csoportos száraz úszás fotózásával (köszönjük a HD-s kolléga közreműködését). Hazafelé még öregesen megcsóváltuk a fejünket a botor gumiégetőkön, ledöntöttük a maradék bodzaszörpöt és útnak indultunk.
A kapun kifelé hallottuk a hangosbemondón, hogy elindult az karszalag regisztráció a nyeremény motorért, szóval aki lemegy, és motort szeretne, az a karszalagjával csippelje be magát a nyerő rendszerbe, hogy egy seggel két lovat kelljen hazafelé megülnie! Jó bulizást!