EseményekHírekMotorverseny

Ötödször is Szaud-Arábiában rajtol a Dakar Rally 2024-ben

Darar 2024 útvonalA rali ötödik, szaúd-arábiai kiadására 2024. január 5. és 19. között kerül sor, az ezeréves Al-Ula városából indulva, az országot az Üres Negyed irányába átszelve, majd a Vörös-tenger partján fekvő Yanbu városában ér véget.

„A kihívás ugyanolyan ijesztő lesz, mint tavaly januárban” – figyelmeztet David Castera versenyigazgató, aki hatalmas dűnékkel tarkított szakaszokat ígér a versenyzőknek, ahol az átkelés technikai kihívásaihoz navigációs nehézségek is társulnak majd.

Egy új szakaszformátumot is létrehoztak: a „48 órás szakaszon” megállási idő lesz (délután 4 óra), mielőtt másnap reggel 7 órakor újra útnak indulnának, hogy teljesítsék az útvonalat.

A Dakar Future program részeként a Mission 1000 művelet lehetőséget kínál a konstruktőröknek, hogy innovatív technológiákkal rendelkező járműveket teszteljenek a Dakar terepén: naponta több mint száz kilométert, és teljesítményüket egy óriási laboratóriumban értékelik.

ALULA CAMP: RANDEVÚ A TÖRTÉNELEMMEL

A Dakar-versenyzők a 2020-ban Szaúd-Arábiában megrendezett rali első kiadásán fedezték fel az AlUla csodáit. Ezúttal azonban még jobban elmerülhetnek az ezeréves régészeti lelőhelyek hangulatában: a rajttábor elvét – amely a tengerparti változatban óriási sikert aratott a versenyzők körében – most kiterjesztették a sivatagra is.

A biwak a nabataiak által épített fenséges templomok közelében található. Az idők próbáját kiálló épületekből merítve inspirációt, ez a tökéletes módja annak, hogy a versenyzők kaland- és felfedező üzemmódba kapcsoljanak, mielőtt nekivágnának a több ezer kilométeres útvonalnak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Dakar 2024: Egy új lépés a jövő felé

1 PROLÓG, 12 SZAKASZ, 14 VERSENYNAP

A versenyzők ellenálló képességét feltáró, igényes kiadást követően a Dakar 2024 hangulata ugyanúgy tiszteletben tartja majd a kihívással kapcsolatos elvárásokat. Az útvonal, amely 5000 km-nek megfelelő távolságot tesz majd meg, a különleges szakaszokból álló útvonal folytatja a szaúdi terület felfedezését, 60%-ban teljesen új szakaszokkal. Összesen kilenc bivakot alakítanak ki a nyugat-keleti irányban húzódó nagy területen, mindkét irányban átszelve az útvonalat, a Vörös-tenger partján fekvő Yanbu városában található végső célba érkezésig.

48 ÓRÁS SZAKASZ: A MOTOROK AZ ÁGYÚDÖRGÉSNÉL LEÁLLNAK

Ez egy új szakaszformátum, amelyet két napon keresztül versenyeznek, egy maratoni szakasz megkötéseivel, bár a versenyzők az esti órákban segíthetik egymást. Ezúttal azonban nem lehet majd kantin vagy javítótársak között választani, mivel a versenyzők és a legénységek nyolc különböző bivakra oszlanak szét.

Amikor az órák 16 órát ütnek, minden járműnek meg kell állnia a következő bivaknál, amelyikre rátalál. Mivel a versenyzőknek nincs kapcsolatuk, és így nem látják a riválisok teljesítményét, letáboroznak, és másnap reggel 7 órakor újra elindulnak, hogy teljesítsék az útvonal hátralévő szakaszát. Az összeszámlálás a mintegy 600 kilométeres speciális szakasz után történik.

Teaser 48H Chrono – Dakar 2024

ÜRES NEGYED: KÉT KÜLÖNLEGES NAP

Az Üres Negyed hatalmas sivataga lesz a helyszíne a teljesen új 48 órás szakasznak, amelynek különleges formátuma meghaladja az első szakaszra előírt időkorlátot. A terep különösen alkalmas két külön pálya kialakítására, az egyik a motorok és quadok, a másik pedig az autók és teherautók számára. Ezért az FIA élcsapatai nem részesülnek a kétkerekűek által hátrahagyott nyomokból, és tehetségük alapján kell navigálniuk. Az előző kiadásban bevezetett, a motorkerékpáros szakasznyitóknak járó „bónuszok” rendszerét kivételesen alkalmazni fogják.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük