KiemeltMotorokMotortesztek

Ördögfióka a városban – Yamaha XSR700 2016 teszt

yamahaxsr700 27Brümmögtessük is a gurigát!

A hangja annyira euro-normás hogy szinte alig hallod, bár kellemesen mély zengésű, de ehhez a kinézethez szerintem némi karakteresebb hangerő simán elférne. Pláne városi autók közti navigáláshoz, amikor úgy odabrümmögne az ember, hogy észrevegyék. Ezzel viszont maximum csak odalehelsz, esetleg bepislogsz erőteljesen ráutaló magatartással a sofőrre, hogy kicsit fordítson már azon a nyomorult kormányon, hogy békésen elhaladjál. Szóval igen csöndes. A morcos caferacer-es kinézetéhez képes abszolúte szomszédbarát, akár hajnali ingázásra is alkalmas, ezzel nem lehet felzajongani egy komplett lépcsőházat.

A járása nekem szimpatikus volt, szeretem azokat a vasakat amik érzékenyek, dinamikusan ugrékonyak, de azért nem idegesek. Ez a vas 3000 után meglódul és összegyűri az aszfaltot, 10.000-ig igen határozottan szedegeti a kerekeit. A motorfék igen határozott, durvább visszaváltásnál a gyári hátsó gumi annyira nem viselkedett szimpatikusan, Pirelli a szentem, és úgy tűnik, még a száraz, fehér aszfaltot, a mészköves dolgot se nagyon csipázza.

A váltó kattanós egyesben, igen karakteres, viszont mindig pontos, nincsen keresgélés, hogy hol az üres. Szerintem igen jól el van találva a hangolása a dinamikus MT07-es blokkhoz, nekem tetszett az adagolása a paciknak. Egyesben meglököd, kettő-háromban felcukkolod, négyesben-ötösben még van tartalék, aztán hatosban elkocogunk.

Menetszél 130 után már nyakérduzzasztó, nulla szélvédelem van a vason, minden a dizájn áldozata lett ez ügyben. Városban meglepően szépen mászik fel és le a padkáról, dinamikus és fordulékony szűk helyeken is, tetszetős nekem a járása. A gázadásokra kellemesen érzékenyen reagál. Az első fék erőteljesebb, mint a hátsó, és a hátsó ABS már igen korán dolgozik. Sikerült is meglepnie egy vészfékezésnél (szerencsére még volt hely).

Aki a japános kézzel-lábbal egyforma érzetűre hangolt féket várja, az szokjon hozzá, hogy itt hátul finoman tapos, elöl meg rendesen szorít. A futóműve elöl nagyon szimpatikus feszes, de nekem hátul kicsit lengedezős, az utas szerint bukkanóknál azért már fenéken csapkodós fajta.

Utastapasztalatok:

Honorius legelső észrevétele az ülésre vonatkozott. Elsőként, hogy nagyon kicsi, másodszorra marha jó anyaga van. Az ülés anyaga elöl a sofőrnek csúszkálósabb, műbőr szerű anyag (ami hasznos pozícióváltáskor), hátul viszont egy másik anyag volt, ami nem csúszkálós, így a kapaszkodást egy kicsit tehermentesítette a lendületesebb megindulásoknál. Kifejezetten örült az ülés anyagának, nem csúszkált, biztonságérzetet adott neki.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A bukkanóknál az utas érezte a felütéseket, nekem utassal meg még inkább lágynak tűnt a motor járása. Nekem a bukkanóknál nem ütött fel, valószínűleg egy picike pillesúlyú cicababa hátul már nem érzékeli a seggrepacsit a vastól. A magas utas rövidebb városi távokat még elvisel úgy, hogy a térdét a sofőrje könyöke alá dugja, de valószínűleg 200 kilométeren már inkább a buszt választja, mint a kucorgást a fél zsebkendőnyi felületen a nyakában a térdeivel.

Egyébként a ülés egyszemélyesre lecserélhető, és a hátsó hosszított rész kivehető. Kíváncsi lennék azért, hogy néz ki a hosszú index- meg rendszámtábla-nyúlvánnyal.

Kinek ajánlanám?

Mindenképpen rutinosaknak. Ez egy harapós (de azért nem ideges) vas. A széles kormánnyal nagyon könnyen fordulózik, elöl feszes, hátul lágyabb járással. Ez a guriga rosszalkodásra hajlamosít: könnyen fordulsz vele szűk helyen (sziget előtt, záróvonalon, stb), kiugrassz vele az autók közül, belevigyorogsz a muslicafelhőbe, meg a hasonlók. Karakteres mozgású, élménymotoroztatós.

Napi ingázáshoz, rövid túrákra, dinamikus közlekedésre, mozgékonyaknak. Retro dizájn és igen jó dinamika, régi stílus modern technikával.

yamahaxsr700 02yamahaxsr700 09yamahaxsr700 15yamahaxsr700 16yamahaxsr700 35yamahaxsr700 37

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük