fbpx

Az új Yamaha R125 a márka legmagasabb specifikációjú pehelysúlyú supersport modellje

Yamaha YZF-r125 2023 supersportHihetetlen, de már majdnem 25 éve, hogy a Yamaha R1 bombaként robbant be a motorkerékpárok világába, és a bemutatón a döbbent újságíróközönség alig hitt a szemének, látva, hogy a Yamaha mit alkotott. Rendkívül alacsony tömegével, kompakt méreteivel és kategóriájában kimagasló teljesítményével ez az ikonikus modell egy új, valóban csodás korszak kezdetét jelentette az európai Supersport-rajongók számára.

És az első R1 csak a kezdet volt. Az első modellt követte az R1M, az R6, az R3, az R125, és nemrégiben az R7, mindegyik az R1 – a Supersport vitathatatlan királyának – képére készült. A Yamaha R-sorozat modelljei a valódi versenytechnológiát és teljesítményt utcai kivitelben kínálva már negyedszázada inspirálják motorosok ezreit.

A Yamaha R-sorozat továbbra is egyértelműen a szegmens meghatározó szereplője a 125-től egészen az 1000 köbcentiméterig terjedő, izgalmas Supersport-modellek legszélesebb választékával. A világ legrangosabb bajnokságaiban elért eredményeivel az R-sorozat a nagyteljesítményű motorok meghatározó modellcsaládjává vált. Az R125 következő generációs, 2023-as modelljének bemutatása ismét bizonyítja a Yamaha azon szándékát, hogy minden motoros számára biztosítani kívánja a nagy teljesítményű motorozás élményét.

4. generációs R125: R-kapcsolat

A Yamaha első, 2008-ban megjelent R125 modellje hozta el a modern Supersport dizájnt és technológiát a 125 köbcentiméteres A1-es kategóriába. A lenyűgöző teljesítmény, kezelhetőség és agresszív megjelenés terén új mércét állító, és kategóriájában legjobbnak számító motor szempillantás alatt rendkívül népszerűvé vált – és mind a mai napig megőrizte vezető helyét a nagy teljesítményű, kis tömegű motorok kategóriájában.

Az elmúlt 15 év során az ikonikus modell a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően megőrizte szupersztár státuszát a teljesítményorientált és ténylegesen versenyre fejlesztett motort keresők körében. A fiatal és kompromisszumokra nem hajlandó Supersport-versenyzőknek tervezett R125 az R-sorozat belépő modelljeként mutatja számukra az utat a sikeres jövő felé.

Még több kép a Yamaha YZF-R125-ről a galériában

Minden Yamaha Supersport ugyanazt a tiszta R-vérvonalat képviseli, amely a zászlóshajó R1-et a World Superbike versenyek bajnokává tette. A 2023-as R125-ben is jelen van a versenyre fejlesztett technológia, a dinamikus új külső kialakítástól kezdve a Deltabox váztechnológián át a radiális első féknyergekig.

Az R7 ihlette, új, de azonnal felismerhető arculattal – és telefonhoz csatlakoztatható TFT-kijelzővel, számos váz- és futóműfejlesztéssel és új elektronikával – a4. generációs Yamaha R125 minden motorosnak valódi ízelítőt ad az R/World világából.

Yamaha YZF-r125 2023 supersport

Legmodernebb R-sorozat design

Az R125 teljesen új külsőt kapott, hangsúlyozva a Yamaha kis tömegű Supersport modelljének vezető státuszát, és megerősítve az R-vérvonal jelenlétét, amely valóban különleges motorrá teszi.

Az új, erős fényű, kétfunkciós LED-es fényszóró középen kapott helyet el az M-alakú orrban, és tompított és távolsági állásban is kiváló látást és láthatóságot biztosít. A fényszóró ultrakompakt mérete és kis tömege lehetővé tette egy rendkívül aerodinamikus első burkolat kialakítását, R7 ihlette LED-es helyzetjelző lámpákkal, amelyek radikálisan új, „nagymotoros” megjelenést kölcsönöznek az R125-nek.

Az agresszívabb orr-rész, az aerodinamikus, új idomok, és az új, szellőzőkkel ellátott tankborítás, amely az erős vízszintes áramlás érzetét kelti, teljesen új külsőt megjelenéssel ruházzák fel a legkönnyebb Yamaha Supersport modellt. Az új külső teljesen egységes és kifinomult megjelenést biztosít, kiemelve a 125-ös versenykategória nagy teljesítményű, legjobb modelljének prémium státuszát.

 

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x